حوثی‌ها ۹ نفر را در ملاء‌عام اعدام کردند

این ۹ نفر به اتهام دست داشتن در قتل صالح الصمد، از رهبران حوثی‌ها تیرباران شدند

ه گزارش خبرگزاری رویترز، مسئولان حوثی‌ گفته‌اند ۹ نفری که اعدام شده‌اند، به دست داشتن در برنامه‌ریزی برای آن حمله، از جمله جاسوسی و انتقال اطلاعات حساس به ائتلاف ریاض، متهم بودند و به اعدام محکوم شدند- MOHAMMED HUWAIS / AFP

شورشیان حوثی در یمن که از سوی جمهوری اسلامی حمایت ایران می‌شوند، روز شنبه از اعدام ۹ نفر به اتهام دست داشتن در قتل صالح الصمد، از رهبران حوثی‌ها، خبر دادند.

الصمد که سمت ریاست تشکیلات حکومتی حوثی‌ها را در مناطق تحت تصرف آن‌ها در شمال یمن بر عهده داشت، در آوریل ۲۰۱۸ در اثر حمله هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی، در شهر بندری حدیده در غرب یمن کشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئولان حوثی‌ گفته‌اند ۹ نفری که اعدام شده‌اند، به دست داشتن در برنامه‌ریزی برای آن حمله، از جمله جاسوسی و انتقال اطلاعات حساس به ائتلاف ریاض، متهم بودند و به اعدام محکوم شدند.

به گفته حوثی‌ها، حکم تیرباران آنان در شهر صنعا و در ملاء‌عام اجرا شد و شماری از رهبران حوثی‌ها نیز در مراسم اجرای حکم اعدام حضور داشتند.

صالح الصمد بلندپایه‌ترین مقام حوثی‌ها بود که تا کنون به‌دست نیروهای ائتلاف کشته شده است.

یمن از سال ۲۰۱۴ و تصرف بخش‌های بزرگی از آن کشور از سوی شبه‌نظامیان شیعه حوثی که از حمایت ایران برخوردار هستند، درگیر جنگ داخلی بوده است. 

عربستان سعودی و برخی متحدان منطقه‌ای آن، مانند امارات متحده عربی، از مارس ۲۰۱۵ در حمایت از دولت قانونی یمن مستقیما وارد جنگ یمن شدند.