نیروهای حوثی از کشته شدن یک فرمانده ستاد ارتش دولت منصور هادی خبر دادند

درگیری‌های خونینی بین حوثی‌ها و ارتش یمن در اطراف شهر مأرب در جریان است

نیروهای نظامی مورد حمایت ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در نزدیکی مأرب- STR / AFP

منابع نزدیک به نیروهای حوثی در یمن گزارش داده‌‌اند که در جریان یک حمله موشکی، سرتیب ستاد عدبالغنی سلمان، فرمانده ستاد امور افسران وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، کشته شده است.

دو وبسایت المیادین و الشارع خبر داده‌اند که در ادامه پیشروی نیروهای حوثی به سمت شهر مأرب، مقر وزارت دفاع دولت یمن که در این گزارش‌ها دولت مستعفی خوانده شده، هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار گرفته است.

نیروهای حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، خود را دولت قانونی و یگان‌های نظامی خود را ارتش یمن می‌دانند.

بر اساس گزارش‌ها، پایگاه صحن الجن که مقر وزارت دفاع دولت منصور هادی ربه در شهر مأرب محسوب می‌شود، صبح امروز هنگام نشست فرماندهان عالی‌رتبه هدف حمله موشکی بالستیک قرار گرفته است.

المیادین گزارش داده است که سرلشگر محمد المقدشی، وزیر دفاع دولت نیز در این نشست حضور داشته، اما از حمله جان سالم به در برده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وبسایت الشارع نیز گزارش داده است که حمله موشکی، ساعت یک و نیم بامداد امروز چهارشنبه انجام گرفته و در جریان آن، علاوه بر سرتیپ ستاد عبدالغنی سلمان، شمار دیگری از فرماندهان عالی‌رتبه دولت نیز کشته شده‌اند.

دو روز پیش نیز، اخباری مبنی بر کشته شدن هسرهنگ عبدالله الحاضری، مدیر امور قضایی ارتش در اطراف مأرب منتشر شده بود.

نیروهای حوثی همچنین گزارش داده‌اند که تلاش نیروهای مورد حمایت ائتلاف به رهبری عربستان سعودی برای بازپس‌گیری منطقه الطلعه الحمراء در نزدیکی مأرب شکست خورده است.

براساس این گزارش‌ها، نیروهای مورد حمایت ائتلاف در این عملیات از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های عربستان سعودی برخوردار بوده‌اند.

نیروهای حوثی در روزهای اخیر به سمت شهر مأرب پیش رفته‌اند و درگیری‌های خونباری بین دو طرف در حومه این شهر در جریان است.

بیشتر از جهان