بازار داغ شایعات در باره غیبت بلا حدید در مت گالا، واکنش سوپرمدل

غیبت حدید جوان در فضای مجازی این گمانه‌زنی را پیش‌ آورد که او هنوز واکسن نزده است

در میان گمانه‌زنی‌ها درباره غیبت بلا حدید در مت گالا ۲۰۲۱، او تایید کرد که خود را علیه کرونا واکسینه کرده است.

بسیاری انتظار داشتند که این سوپرمدل ۲۴ ساله دوشنبه (۱۳ سپتامبر) بر فرش قرمز رویداد پرزرق‌و‌برق سالانه مد در نیویورک قدم بگذارد؛ به‌خصوص که خواهرش نیز در این مراسم حضور داشت.

جیجی حدید، مدلی که به تازگی مادر شده است، با پوشیدن لباسی بلند از مارک پرادا با سرشانه‌های عریان، دستکش چرمی و موهایی به تازگی به رنگ سرخ درآمده، در این رویداد شرکت کرد.

خواهران حدید معمولا در مت گالا شرکت می‌کنند؛ بنابراین غیبت بلا در برابر ظاهر قرمز آتشین خواهرش جلب توجه می‌کرد.

افراد حاضر در این رویداد باید کاملا واکسینه می‌شدند و غیبت حدید جوان در فضای مجازی این گمانه‌زنی را پیش‌ آورد که او هنوز واکسن نزده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، روز چهارشنبه، حدید تصویری از واکسن زدن خود را در استوری اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت: «برای هر کسی که این موضوع به او مربوط است.»

دستورالعمل‌های کرونای مراسم مت گالا پس از آن خبرساز شد که نیکی میناژ، خواننده رپ، گفت که به دلیل واکسینه نبودن به این مراسم نمی‌رود. او در توییتر خود نوشت: «آن‌ها می‌خواهند شما برای مراسم مت واکسینه شوید. اگر واکسن بزنم، برای مت [نخواهد بود]. بلکه زمانی خواهد بود که احساس کنم درباره آن تحقیقات کافی کرده‌ام.»

خواننده‌ آهنگ آناکوندا سپس استوری تایید‌نشده‌ای درباره دوست عموزاده‌اش در ترینیداد در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت که ادعا می‌کرد واکسن در او ناتوانی جنسی ایجاد کرده است: «عموزاده من در ترینیداد واکسن نمی‌زند زیرا دوستش آن را زده و از نظر جنسی ناتوان شده است. بیضه‌هایش متورم شدند. چند هفته مانده بود که این دوستش ازدواج کند. حالا دختر عروسی را لغو کرده است. بنابراین فقط دعا کنید و مطمئن شوید از تصمیمی که می‌گیرید راضی هستید. نگذارید قلدری کنند.»

توییت او خشم و واکنش گسترده سیاستمداران و کارشناسان بهداشتی در رسانه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت [بریتانیا]، از کسانی که در معرض دید عموم‌اند خواست تا «اطلاعات نادرست» منتشر نکنند. پروفسور کریس ویتی، پزشک ارشد انگلستان، نیز با این اظهارنظر مخالفت کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در وب سایت رسمی خود اعلام کرده است: «در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هر واکسنی، از جمله واکسن کرونا، در زنان یا مردان ناباروری ایجاد کند.»

پرس اسوسیشن در تنظیم این گزارش همکاری کرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی