اسپیس‌اکس نخستین فضاپیمای حامل شهروندان عادی را به فضا فرستاد

این فضاپیما با چهار سرنشین غروب چهارشنبه از کیپ‌کانارال فلوریدا راهی فضا شد

شرکت اسپیس‌اکس توانست برای نخستین بار در تاریخ و در چارچوب ماموریت فضایی موسوم به اینسپیریشن ۴ (Inspiration4) سفینه‌ای را با موفقیت به مدار زمین بفرستد که تمام سرنشینان آن شهروندان عادی  هستند.

این فضاپیما با چهار سرنشین در ساعت ۸ غروب چهارشنبه به وقت محلی( یک صبح سه‌شنبه به وقت ساعت تابستانی بریتانیا) از کیپ‌کانارال فلوریدا راهی فضا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفینه کرو دراگون سه روز در فضا می‌ماند و سپس با فرود آمدن در آب‌های ساحلی اقیانوس اطلس در فلوریدا به زمین برمی‌گردد.

بعد از ماموریت‌های اسپیس شاتل به کره‌ ماه، سفر این سرنشینان به فضا بلندپروازانه‌ترین سفر فضایی انسان در تاریخ است و در مداری به ارتفاع حدود ۵۷۵ کیلومتر و بیش از ۱۵۰ کیلومتر بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی(آی‌اس‌اس) قرار دارند.

در ماموریت فضایی اینسپیریشن ۴ آزمایش‌های علمی در فضا انجام خواهد گرفت اما این سفر نقطه عطف مهمی هم در صنعت بالنده گردشگری فضایی است و رقبایی چون بلو اوریجین و ویرجین گالاکتیک را هم به میدان کشانده است.

در این سفر فضایی برای تامین اعتبار بلندپروازانه‌ای هم هدف‌گذاری شده است تا برای بیمارستان کودکان سنت جود ۲۰۰ میلیون دلار پول جمع کنند. با پخش زنده پرتاب این سفینه به فضا که توسط اسپیس‌اکس در یوتیوب انجام گرفت، بیش از ۲۰۰ هزار دلار پول جمع شد. پیش از پرتاب این سفینه هم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار جمع شده بود.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی