اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد

آیفون ۱۳ پرو به سیستم دوربین جدیدی مجهز است

تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل - AFP

اپل اندکی پس از رونمایی از نمونه معمولی، آیفون ۱۳ پرو را معرفی کرد.

این گوشی جدید تا حد زیادی به نمونه ارزان‌تر شبیه است: درست مثل آیفون ۱۳ عادی، در بالای صفحه نمایش فرورفتگی کوچک‌تری دارد و به سیستم دوربین جدیدی مجهز است. مانند سال گذشته، شباهت‌های دو نمونه آیفون بیشتر از تفاوت‌هایشان است.

اما بنا بر اعلام اپل، نمای این گوشی «حرفه‌ای‌ترین طراحی» را دارد که گوشی‌های مدل پرو تاکنون داشته‌اند، از جمله جنس کناره‌های گوشی و رنگ آبی جدید.  

برخلاف آیفون‌های سال قبل، مدل پرو از لحاظ ویژگی‌های داخلی اندکی متفاوت است. این گوشی واحد پردازش گرافیکی (GPU) ۵ هسته‌ای دارد که سبب می‌شود بهتر از هم‌‌خانواده غیرپرو معمولی‌اش تصاویر را پردازش کند.

و صفحه نمایشش نیز ویژگی‌های متفاوتی دارد که آن را از نمونه ارزان‌تر متمایز می‌کند. این گوشی صفحه نمایش «پروموشن ProMotion» دارد که تغییر سرعت بازنشانی (رفرش) صفحه نمایش را ممکن می‌کند‌ــ هنگام پیمایش صفحه‌ بسیار سریع می‌شود اما وقتی ضرورتی ندارد، برای حفظ بهتر عمر شارژ باتری، کُند می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قابلیت پروموشن پیش‌تر در آیپد پرو در دسترس بود. مدت‌ها بود شایعه ورود این قابلیت به آیفون سر زبان‌ها بود‌ــ اما گزارش‌ها حاکی از آن بود که اپل با مشکل گنجاندن این قابلیت بدون ایجاد اشکال برای باتری دست‌ به گریبان است.

مانند آیفون ۱۲ پرو، نمونه جدید سه عدسی دارد. اما ارتقا داده شده‌اند و قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه شده است از جمله تصاویر نمای نزدیک (ماکرو) برای عدسی با زاویه باز و حالت عکاسی در شب در هر سه عدسی.  

عدسی تله‌فوتو اکنون بلندتر است تا امکان زوم بیشتری بدهد: به‌جای دو برابر اکنون تا سه برابر افزایش می‌‌یابد.

در سال جاری، اپل گزینه ضبط ویدیو در قالب پرورس (ProRes) را نیز ارائه خواهد داد. بنا بر اعلام اپل، این اولین تلفن هوشمندی است که گزینه ضبط و به‌اشتراک‌گذاری ویدیو، به شیوه حرفه‌ای‌ها، را در سراسر روند کار ممکن می‌کند.

باتری نیز مانند نمونه غیرپرو بهتر شده است. شارژ باتری آیفون ۱۳ پرومکس ۲.۵ ساعت بیشتر دوام خواهد داشت‌ ــ و به گفته اپل، طولانی‌ترین مدت حفظ شارژ باتری در تمام گوشی‌های آیفون است.

تلفن جدید در همان اندازه‌های سال قبل ارائه می‌شود: یک نمونه معمولی پرو، که هم‌اندازه آیفون ۱۳ است، و همچنین یک آیفون «پرومکس» بزرگ‌تر.

آیفون‌های جدید هم‌قیمت مدل‌های فعلی‌اند: ۹۹۹ دلار برای پرو، و ۱۰۹۹ دلار برای پرومکس.

اپل گزینه یک ترابایتی را نیز عرضه خواهد کرد، بزرگ‌ترین حافظه‌ای که آیفون تاکنون داشته است.

امکان ثبت پیش‌سفارش از جمعه باز خواهد شد و از هفته بعد برای فروش عرضه می‌شوند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی