خواهرزاده اکبر خرمدین: از قصاص دایی‌ خود گذشتیم

پدر بابک خرمدین به قتل دو فرزند و دامادش اعتراف کرده است

اکبر خرمدین در سال ۱۳۹۷، هفت سال پس از قتل فرامرز، دخترش آرزو را نیز به قتل رساند - عکس از رکنا 

خواهرزاده اکبر خرمدین گفته است: «ما از قصاص دایی‌ خود گذشتیم اما درخواست کردیم به حبس محکوم شود و هرگز روی آزادی را نبیند.» اکبر خرمدین، پدر بابک خرمدین، کارگردان سینما، به قتل فرزندانش بابک و آرزو و همچنین دامادش فرامرز اعتراف کرده است. فرامرز شوهر آرزو، خواهرزاده اکبر خرمدین هم بوده است. خانواده فرامرز از سال ۱۳۹۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ تصور می‌کردند فرزندشان گم شده است اما حالا چهار ماه پس از فاش شدن قتل او به دست اکبرخرمدین، می‌گویند از قصاص دایی‌ خود صرف‌نظر کرده‌اند.

اردیبهشت ۱۴۰۰ جسد مثله شده یک مرد جوان در شهرک اکباتان پیدا شد. جسد متعلق به بابک خرمدین، کارگردان سینما، بود. کمتر از چند روز بعد، پدر و مادر او به قتل فرزندشان اعتراف کردند. اکبر خرمدین در همان روزهای اول از راز گم شدن دخترش آرزو و دامادش فرامرز نیز پرده برداشت و اعتراف کرد که آنان را نیز همچون بابک به قتل رسانده است.

فرامرز شوهر آرزو و خواهرزاده بابک خرمدین بود و به گفته خواهرش با آرزو «به شدت اختلاف داشتند». او اسفند سال ۱۳۹۰ برای گفت‌وگو با اکبر خرمدین به خانه پدرهمسرش رفت و بعد از آن گم شد. خواهر فرامرز در تشریح این ماجرا گفت: «مدتی می‌شد که آرزو که قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود. از آن شب که فرامرز گم شد، پدر و برادرم مدام به اداره آگاهی می‌رفتند و پیگیر پرونده‌ او بودند. ما به خانواده دایی‌ام مشکوک بودیم اما چون فامیل بودیم نمی‌توانستیم شکایت کنیم.» خواهر فرامرز به ماجرای فوت پدر خود نیز اشاره کرده است؛ به گفته او در سال ۱۳۹۵ پدرش برای پیگیری پرونده گم‌ شدن فرامرز به دادگاه رفته اما ظهر که بازگشته، حسابی عرق کرده و حتی نتوانسته بود بگوید که چه جوابی به او داده‌اند. او ناگهان سکته کرده و بعد درگذشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکبر خرمدین در سال ۱۳۹۷، هفت سال پس از قتل فرامرز، دخترش آرزو را نیز به قتل رساند. پس از اینکه ماجرای قتل بابک، آرزو و فرامرز آشکار شد، یکی از دوستان آرزو مدعی شد که آرزو به او گفته بود که پدرش (اکبر خرمدین) به او تعرض کرده است. مادر بابک خرمدین نیز که در جریان بازجویی‌های روزهای اول از شوهر حمایت کرده بود، در تیرماه ۱۴۰۰ در یک فایل صوتی گفت که همسرش به دخترشان تجاوز کرده است. ایران موسوی‌ثانی ادعا کرد که همسرش او را زندانی می‌کرده و فرزندانشان را به قتل می‌رسانده است.

قتل دو فرزند و داماد و مثله کردن جسد آنان خبری بود که جامعه را در شوک و التهاب فرو برد. در چهار ماه گذشته این موضوع بارها در صدر اخبار روز قرار گرفته است. یکی از آخرین خبرها نیز اعتراض پدر بابک خرمدین به قرار بازداشت موقت وی بود. او از دادگاه کیفری۱ استان تهران آزادی به قید وثیقه درخواست کرده بود که با آن موافقت نشد. پس از آن نیز خواهر فرامرز در گفت‌وگو با روزنامه همشهری اعلام کرد که او و دو برادرش از قصاص دایی‌ خود گذشته‌اند. با این حال دادگاه هنوز درباره اینکه با وجود زنده بودن مادر فرامرز، آیا خواهر و برادران وی می‌توانند اولیای دم باشند، تصمیمی نگرفته است.

 به گفته خواهر فرامرز، نظر نهایی را باید پزشکی قانونی اعلام کند که آیا مادرشان با توجه به «حال بدی که دارد» می‌تواند به‌عنوان ولی دم درخواست خود را اعلام کند یا نه. به گفته او، درصورتی‌ که مادر فرامرز هم اعلام بخشایش کند، اکبرخرمدین قصاص نخواهد شد.

او گفت: «با مرگ پدرم، مادرم ولی‌دم محسوب می‌شود اما خیلی وقت است که حالش خوب نیست. از طرفی مدتی قبل دختردایی‌ام پیام داد و به من گفت که حال پدرش در زندان  خوب نیست و خواست که او را حلال کنیم. اکبر خرمدین به سرطان پیشرفته مبتلا است. او مدتی قبل در زندان کرونا گرفت و در بیمارستان بستری شد اما زنده ماند. همین حال بد دایی‌ام بود که باعث شد من و دو برادرم مدتی قبل به دادسرا برویم و اعلام کنیم که از قصاص دایی‌ خود می‌گذریم اما درخواست کردیم که او آن‌قدر در زندان بماند که هرگز روی آزادی را نبیند.»