سه رئیس جمهوری آمریکا به قربانیان یازده سپتامبر ادای احترام کردند

جو بایدن، باراک اوباما، و بیل کلینتون در مکانی که دو دهه پیش در چنین روزی برج‌های دوقلوی مرکز جهانی تجارت فرو ریختند، شاهد رژه‌‌ای نظامی بودند

روز شنبه در نیویورک، سه رئیس جمهوری آمریکا و همسرانشان با حالتی اندوهگین در کنار هم در محل یادبود حادثه یازده سپتامبر گرد آمدند و برای بزرگداشت قربانیان بدترین حادثه تروریستی در خاک آمریکا، یک دقیقه سکوت کردند. 

جو بایدن، باراک اوباما، و بیل کلینتون در مکانی که دو دهه پیش در چنین روزی برج‌های دوقلوی مرکز جهانی تجارت فرو ریختند، شاهد رژه‌‌ای نظامی بودند. برخی از حضار عکس‌های عزیزان از دست رفته خود در آن حادثه را در دست داشتند.

بایدن روز شنبه از سه نقطه‌ای که هواپیماهای ربوده شده یازده سپتامبر سقوط کردند، دیدار می‌کند. کامالا هریس، معاون او، به محل سقوط پرواز شماره ۹۳ در پنسیلوانیا رفته است. مسافران آن پرواز با هواپیماربایان درگیر شدند و هواپیما، پیش از آن که بتواند به سمت کنگره آمریکا برود و خودش را به آن بکوبد، در آن نقطه سقوط کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر دفاع ایالات متحده روز شنبه در ساختمان پنتاگون در واشنگتن به مناسبت بیستمین سال حملات یازده سپتامبر صحبت کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، لوید آستین گفت: «ما نه تنها همکاران از دست رفته خود را، بلکه رسالت آن‌ها را نیز به یاد می‌آوریم [و گرامی می‌داریم].»

آستین گفت: «تقریبا یک‌چهارم شهروندان [آمریکایی] که امروز از آن‌ها دفاع می‌کنیم، بعد از یازده سپتامبر به دنیا آمده‌اند»؛ از جمله بسیاری از سیزده سرباز آمریکایی که در حمله اخیر در افغانستان کشته شدند.

او افزود: «گرامیداشت یاد آنان مسئولیت ماست. و دفاع از دموکراسی کشورمان، وظیفه ماست.»

 آستین در ادامه گفت: «نمی‌دانیم در بیست سال آینده چه پیش خواهد آمد. از خطرات جدید آگاهی نداریم... ولی می‌دانیم که آمریکا همیشه رهبری خواهد کرد.»

بیشتر از جهان