گوشی‌های تاشو؛ بازگشت تنوع به بازار تلفن‌های هوشمند

تلفن‌های تاشوی اولیه پس از ورود گوشی‌های هوشمند و تغییر طراحی تلفن‌های همراه از عرصه کنار رفتند

وب سایت سامسونگ 

آیا عصر گوشی‌های بزرگ بالاخره به پایان می‌رسد؟ جدیدترین گوشی‌های «سری زِد» سامسونگ ممکن است اولین گام در جهت کوچک‌سازی دستگاه‌های تلفن همراه باشد.

استفاده‌کننده‌های گوشی‌های جیبی در دهه‌های گذشته زمانی را به خاطر دارند که بازار این گوشی‌ها پر بود از تنوع رنگ، مدل، اندازه و طراحی‌های متفاوت. چند سالی است که با آمدن گوشی‌های هوشمند، این ابزار به مستطیل‌های هم‌شکلی تبدیل‌شده است که به‌سختی می‌توان مدل‌های نشان‌های تجاری متفاوت را در نگاه اول از هم متمایز کرد.

حالا سامسونگ تلاش می‌کند تا با گوشی‌های تاشوی جدید مدل کهکشان، گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3، موبایل‌های جیبی با صفحه لمسی تاشو را روانه بازار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلفن‌های تاشوی اولیه پس از ورود گوشی‌های هوشمند و تغییر طراحی تلفن‌های همراه از عرصه کنار رفتند و تقریباً ۱۵ سال است که به شکل فزاینده‌ای از گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش سیاه بزرگ‌تر استفاده می‌شود که تنها در جزئیات با هم تمایز دارند.

 تلاش برای تولید صفحه‌نمایش لمسی تاشو لمسی سال‌هاست که تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های همراه را درگیر خود کرده است. اولین بار شرکت گمنام چینی Royole بود که با گوشی مدل FlexPai در سال ۲۰۱۸ موفق شد به این فناوری دست یابد.

اولین گوشی سامسونگ گلکسی تاشو در اوایل سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و به دنبال آن هوآوی میت ایکس به بازار آمد؛ اما همه‌چیز خیلی شتاب‌زده بود؛ اولین نسل این گوشی‌ها در دست کاربران مشتاق دوام نیاورد.

گوشی‌های جدید گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3

سامسونگ وعده داده است که گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold3 مشکلات پیشین را ندارد. گلکسی Z Flip3 آخرین نسخه از تلفن همراه جمع‌وجور و جیبی این شرکت است و موبایلی است که بیشترین شباهت را به تلفن‌های قدیمی دارد.

درحالی‌که برخی از رقبا صفحه‌نمایش را در خارج از گوشی قرار داده‌اند، سامسونگ گوشی پرچم‌دار خود را به همان شکل مرسوم کتابی نگه‌داشته که با باز شدن صفحه‌نمایش جیبی را نمایان می‌کند. جای تعجب نیست که این گوشی چندان سبک نیست و صفحه‌نمایش بزرگ آن هم مصرف باتری بالایی دارد؛ اما اگر یکی از دلباخته‌های طراحی‌های متفاوت هستید می‌توانید با خرید و حمایت از این حرکت، منتظر نسل‌های بعدی سبک‌تر و کارا تر بمانید.

‌ لولاهای این گوشی تاشو برای دویست هزار بار باز و بسته شدن آزمایش شده‌اند؛ یعنی حتی اگر هر پنج دقیقه یک‌بار به مدت ۱۸ ساعت در هر روز گوشی خود را باز کنید، باز هم بیش از دو سال و نیم عمر خواهد کرد.

فناوری «قلم» سامسونگ در هر دو دستگاه قابل استفاده است. این گوشی‌ها هر کدام تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین دوربین‌هایی عالی دارند.

سامسونگ همچنین فناوری «اشتراک باتری بی سیم» خود را در این گوشی‌ها استفاده کرده است که راهی برای انتقال شارژ اضافی به سایر دستگاه‌های سامسونگ، مخصوصاً با ساعت هوشمند یا «هدفون»، است.

این که آیا بزرگ‌ترین و پرسودترین مهره بازار موبایل، اپل، با گوشی آیفون خود تصمیم بگیرد از سامسونگ پیروی کند، تعیین خواهد کرد که آیا صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر آمده‌اند که بمانند یا خیر.

بیشتر از تکنولوژی