معاون وزارت خارجه آمریکا: فرصت مذاکره هسته‌ای تا ابد فراهم نیست

جویی هود: «هر چه ایرانی‌ها در برنامه اتمی‌شان بیشتر پیشرفت کنند، بیشتر به ضرر برجام تمام می‌شود»

جویی هود، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک-AFP

جویی هود، معاون وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، ضمن تاکید بر تعهد آمریکا بر دیپلماسی گفت که فرصت مذاکره تا ابد فراهم نخواهد بود.

هود روز چهارشنبه هشتم سپتامبر، در گفت‌وگو با شبکه خبری العربیه، گفت: «تاکید می‌کنم که دولت بایدن و شخص رییس‌جمهور کاملا شفاف گفته‌اند که ما (آمریکا) اجازه نخواهیم داد که ایران به سلاح اتمی دست یابد و گمان می‌کنم که تمامی شرکای منطقه نیز با این نکته موافقند.»

معاون امور خاور نزدیک در وزارت خارجه آمریکا، در حالی اینچنین اظهار نظر کرده که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده گفته است که دیپلماسی کماکان اولین ابزار در دست واشنگتن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هود به العربیه گفت: «وزیر خارجه بلینکن، در عین حال گفته است که این فرصت تا ابد فراهم نخواهد بود. ما باید به مذاکره بازگردیم، ما باید به برجام بازگردیم.»

جویی هود گفت: «هر چه ایرانی‌ها در برنامه اتمی‌شان بیشتر پیشرفت کنند، بیشتر به ضرر برجام تمام می‌شود. بنابراین هر دو طرف باید اکنون اقدام کنند و ما آماده هستیم.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر در روز سه‌شنبه از جمهوری اسلامی به دلیل همکاری نکردن با آژانس انتقاد کرد.

جمهوری اسلامی می‌گوید که برای بازگشت به مذاکرات خواستار لغو تحریم‌ها است.

جویی هود در گفت‌وگو با العربیه همچنین گفت برخی معتقدند که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران سیاست «رفتن تا لبه پرتگاه» را در پیش گرفته‌اند.

او گفت: «گمان می‌کنم دست روی دست گذاشتن و صحبت کردن درباره دوره هفتم مذاکرات وین در رسانه‌ها، اتلاف وقت است. ایران باید به وین و میز مذاکرات بازگردد و هر دو طرف باید درباره بازگشت به برجام و تعهداتشان صحبت کنند.»

بیشتر از جهان