۹۸ درصد از خلبانان به حمایت گرنت شاپس از صنعت حمل و نقل اعتماد ندارند

اتحادیه خلبانان از وزیر حمل و نقل بریتانیا خواسته است که از تمدید شش‌ماهه طرح مرخصی با دستمزد حمایت کند تا به احیای صنعت هوانوردی کمک شود

۱۷۰۰ خلبان در این نظر سنجی شرکت کردند- Pexels

نظرسنجی جدیدی که از سوی اتحادیه خلبانان هواپیمایی‌های بریتانیا منتشر شد، نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از خلبانان به حمایت گرنت شاپس، وزیر حمل و نقل، از صنایع هوانوردی و حمل و نقل اعتماد ندارند.

این خبر سه هفته پیش از موعدی منتشر شده است که قرار است طرح مرخصی با دستمزد بریتانیا به پایان رسد، و ۵۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند اگر حمایت مالی دولت تا زمستان ادامه نیابد، در پرداخت قبض‌ها و هزینه‌های اساسی خود با مشکل مواجه خواهند شد.

این نظرسنجی از ۱۷۰۰ خلبان نشان داد که در نتیجه همه‌گیری جاری، نیمی از آن‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های جاری زندگی خود نیستند و ۹۸ درصد گفتند به امنیت شغلی خود نگران هستند.

همزمان با بازگشت نمایندگان مجلس به پارلمان بعد از تعطیلات تابستانه، اتحادیه خلبانان از آقای شاپس خواسته است که از تمدید شش‌ماهه طرح مرخصی با دستمزد حمایت کند تا به احیای صنعت هوانوردی کمک شود.

مارتین چاک، دبیرکل اتحادیه خلبانان هواپیمایی‌های بریتانیا، گفت: «وزیر فعلی حمل و نقل طی دو فصل از بدترین تابستان‌های تاریخ جهانی صنعت هوانوردی، ریاست این نهاد را بر عهده داشته است و ما اعتماد خود را به او در حمایت از صنعت هوانوردی، از دست داده‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «ما شاهد بوده‌ایم که او با تشکیل کارگروه‌های بیهوده، نصب سیستم چراغ‌ راهنمایی گیج‌کننده و تضعیف اعتماد عموم مردم، فقط وقت تلف کرده است و در همین حال، کار خاصی برای کمک به افرادی که در اوج آسیب‌پذیری از بحران کووید هستند، انجام نداده است.»

او افزود: «اکنون آخرین فرصت او است تا از صنعتی حمایت کند که نقشی حیاتی در احیای اقتصادی دارد که همه می‌دانیم به آن نیاز داریم. آقای شاپس، شما باید تصمیمی درست برای این صنعت، اقتصاد، و کل کشور بگیرید و همین اکنون از ما حمایت کنید.»

بریتیش ایرویز تنها یکی از شرکت‌های هواپیمایی است که به احتمال بروز مشکلات جدی مالی در صورت خاتمه یافتن طرح مرخصی با دستمزد، هشدار داده است.

این شرکت در ایمیلی به کارمندان خود در هفته گذشته، گفت وقتی طرح مذکور به پایان برسد، «هزینه‌های پرداختی ما به شدت افزایش خواهد یافت و هرگونه افزایش هزینه، خبری بد برای شرکت است. می‌دانیم که برنامه‌ریزی و هزینه‌های کار ما برای ادامه سال، کفاف آن مخارج را نمی‌دهد.»

این شرکت هواپیمایی پیشتاز بریتانیایی گفت به خاطر طبیعت متغیر قوانین و مقررات مسافرت، خود را در حال «حدس و گمان مداوم» می‌بیند.

نامه مزبور نوشت: «امیدوار بودیم که صنعت ما امسال دوباره روی پای خود بایستد و حرکت به سمت اوضاع پیش از همه‌گیری و پرواز‌های عادی از سر گرفته شود. اما رویکرد محتاطانه دولت‌ها در لغو محدودیت‌های مسافرت در عرصه جهانی، باعث تضعیف اعتماد مسافران ما شده است و بازگشت به وضعیت گذشته، بسیار دیرتر از وقتی رخ خواهد داد که نیاز داریم.»

در ژوئیه درخواستی با امضای ۱۶ هزار نفر و با درخواست تمدید طرح مرخصی با دستمزد برای کارمندان صنعت هوانوردی، از سوی دولت رد شد.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت در واکنش به آن درخواست منتشر شد، با اشاره به حمایتی که از این صنعت شده است، آمده است: «طرح مرخصی اجباری با دستمزد به عنوان تمهیدی موقتی در سراسر اقتصاد کشور اتخاذ شد که تا زمانی که محدودیت‌های گسترده اعمال می‌شد، از کسب و کارهای کشور حمایت کند. با لغو محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹، منطقی است که از کارفرمایان سراسر کشور بخواهیم بیشتر به اقتصاد کشور کمک کنند تا تعادلی میان تشویق کارفرمایان به دعوت از کارمندان خود به کار، با ادامه دادن حمایت از اقتصاد و حفاظت از درآمد شهروندان ایجاد شود.» 

© The Independent

بیشتر از جهان