تاسیس بنیاد سلطنتی دوک و دوشس کمبریج برای «توجه ویژه» به تکثرگرایی

این بنیاد سلطنتی را ابتدا شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری در سال ۲۰۰۹ تاسیس کردند

شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون، دوک و دوشس کمبریج - Gerry Mooney / AFP / POOL

بنا بر یک گزارش جدید، تلاش‌ بنیاد سلطنتی دوک و دوشس کمبریج برای خلق نیروی کار متکثر افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۰ هیئت امنا و ممیزان این بنیاد خیریه، «پیش‌ از این» تنوع و برابری «جزو اهداف» این موسسه نبود اما اکنون در گذر زمان قرار است این بنیاد اهداف یادشده را «سرلوحه کار خود قرار دهد، آن‌ها را پایش کند و در مورد پیشرفت کار از این لحاظ گزارش دهد».

این بنیاد اعلام کرد در جذب هیئت امنا، تنوع و تکثر «همواره» مدنظر بوده است اما در این خیریه به بهبود این معیار «توجه ویژه‌ای» داشته‌ایم.

این بنیاد سلطنتی را ابتدا شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری در سال ۲۰۰۹ تاسیس کردند. سپس کیت میدلتون و مگان مارکل به جمع پشتیبانان آن پیوستند اما در سال ۲۰۱۹ دوک و دوشس ساسکس از این خیریه اشتراکی جدا شدند تا بنیاد خود را پایه‌گذاری کنند.

بنیاد سلطنتی اکنون بر اجرای طرح‌های خیریه متعددی با اهداف حفاظت از محیط زیست، بهبود وضعیت کودکان و سلامت روان نظارت دارد.

در سال ۲۰۱۶، دوک و دوشس کمبریج و شاهزاده هری به اتفاق هم کارزار «با هم به پیش» (Heads Together) را با هدف مبارزه با شرم عمومی از مشکلات روانی و تغییر گفتمان موجود در این باره به راه انداختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۲۰ نیز با شیوع کووید- ۱۹، این بنیاد طرح کمک‌رسانی به مردم را به راه انداخت و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار پوند به ۱۰ موسسه خیریه حامی کارکنان خط مقدم مبارزه با همه‌گیری و افراد دچار آسیب‌های روانی کمک کرد.

اوایل امسال (۲۰۲۱) دوشس کمبریج اعلام کرد که این بنیاد پژوهشگاه جدیدی تاسیس کرده است که هدف آن افزایش آگاهی‌‌ در مورد اثرات پنج سال نخست زندگی کودک است.

مرکز «ارلی چایلدهود » (Early Childhood) پس از آن تاسیس شد که بر اساس یک گزارش، مشخص شد شرایط سال‌های اولیه کودکی در بروز برخی چالش‌ها مثل اعتیاد، بیماری‌های روانی، مشکلات خانوادگی و گرایش به خشونت در دوران بزرگسالی تاثیر دارند.

«امروز با کمال افتخار تاسیس مرکز «ارلی چایلدهود» بنیاد سلطنتی را اعلام می‌کنم- به امید آنکه با استفاده از این فرصت طلایی جامعه‌ای شادتر، با سلامت روانی بیشتر و پرورش‌دهنده‌تر پدید آوریم. دوک و دوشس کمبریج(KensingtonRoyal@)، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

در این گزارش آمده است: «از دوران بارداری به بعد، زمینه‌ای که در آن رشد می‌کنیم هم اهمیت دارد. حمایت از رشد سالم در سال‌های نخست کودکی بسیار فراتر از تامین نیازهای جسمانی نوزادان و کودکان است.»

دوشس در ویدیویی در توییتر می‌گوید که این مرکز «نگرش ما به اوان کودکی را تغییر خواهد داد و در زندگی نسل‌های آینده تحول ایجاد خواهد کرد.»

او می‌گوید: «دوست داشتم دریابم برای کمک به رفع برخی از دشوارترین چالش‌های کنونی چه کارهای بیشتری می‌توان انجام داد و برای کمک به مقابله با آهنگ فزاینده بیماری‌های روانی چه کارهای بیشتری از دست ما برمی‌آید.»

© The Independent

بیشتر از زندگی