فراخوان احمد مسعود برای آغاز قیام ملی علیه طالبان

احمد مسعود در تازه‌ترین اظهاراتش از مردم افغانستان در داخل و خارج از کشور خواست تا در مقابل مزدوران طالبان بایستند

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی، در پیامی که ظهر روز دوشنبه منتشر کرد، از مردم خواست تا قیام عمومی را در مقابل طالبان به راه بیاندازند. احمد مسعود در پیامش گفت که در دو ماه گذشته، مردم در مقابل طالبان در گوشه و کنار افغانستان دست به مقاومت زدند. اما به دلایل مختلف جنگ به نقطه‌ای رسید که مردم در تگنای سختی قرار گرفتند. او گفت جبهه مقاومت برای حفظ ارزش‌های انسانی، عدالت و شرافت مردم، مقاومت و مبارزه خود را در جغرافیای پنجشیر و اندراب آغاز کرد.

رهبر مقاومت ملی همچنان گفت که «روز یکشنبه پس از پیام شورای علمای افغانستان، جبهه مقاومت ملی نیز به این پیام لبیک گفته و آن را اجرایی دانست. اما به گفته احمد مسعود، طالبان با نشان دادن ذات اصلی خود، نه به شریعت احترام گذاشتند، نه به علما و نه به نظر شورای سراسری علمای افغانستان احترام قائل شدند. بعد از اعلام نظر علما، طالبان حملات خود را به نیروهای مقاومت آغاز کردند که در نتیجه تعداد زیادی به شهادت رسیدند. از جمله تعدادی از اعضای خانواده خودم.»

احمد مسعود در پیامش گفت، امروز اتفاقاتی که در افغانستان رخ داده آیینه کوچکی از آینده افغانستان است. آینده‌ای که به کمک بیگانگان و اعمالشان و به خواست انان قرار است در افغانستان پیاده شود.

به باور مسعود خواست بیگانگان این است که افغانستان یک کشور عقب مانده، وابسته و عاری از ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد. او گفت که بیگانگان و مزدورانشان می‌خواهند تا افغانستان در یک انزوای سیاسی توسط جامعه جهانی قرار بگیرد.

احمد مسعود گفت، حمله دیروز (یکشنبه) نشان داد که بیگانگان همسو با طالبان در مقابل ملت افغانستان قرار گرفته‌اند.

رهبر مقاومت ملی گفت که امروز پیام مشخصی برای همه مردم افغانستان در داخل و خارج از کشور دارم، قیام عمومی را به خاطر عزت و شرف مردم در مقابل طالبان آغاز کنید.

او گفت هر کس به هر شیوه‌ای که می‌تواند فریاد نجات از ذلت را سر بدهد. چه با قیام مسلحانه و چه تظاهرات عمومی. مسعود تاکید کرد که جبهه مقاومت ملی در کنار هم‌میهنان در مقابل طالبان خواهد ایستاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد مسعود در این پیامش خطاب به جامعه جهانی گفت که به اشتباه فرصت کافی برای طالبان ایجاد کردید و باعث شدید تا آنان اعتماد به نفس بیشتر پیدا کنند. مسعود گفت جامعه جهانی فکر می‌کرد که طالبان تغییر کرده‌اند. در حالی که هیچ گونه تغییری در دیدگاه و عملکرد طالبان صورت نگرفته است. بلکه ظالم‌تر، افراطی‌تر و متعصب‌تر از دیروز شده‌اند.

او گفت مردم افغانستان حالا به دقت به سوی همسایگانش نگاه می‌کند و می‌بیند که کی به عنوان مزدور در کنار این افراطیون ایستاده است و همچنان قضاوت خواهد کرد که چی کسی دوست افغانستان است.

احمد مسعود در آخر سخنانش از شهادت فهیم دشتی اظهار تأثر کرد و گفت که جبهه مقاومت ملی به زودی سخنگوی جدید خود را معرفی خواهد کرد.

پیام و فراخوان رهبر مقاومت ملی درست زمانی به نشر می‌رسد که یک تعداد به این باور رسیده‌اند که طالبان پنجشیر را اشغال کرده و دیگر جبهه‌ای برای مقاومت وجود ندارد. اما پیام احمد مسعود نشان داد که هنوز مقاومت با شدت گذشته وجود دارد.