کره شمالی پیشنهاد دریافت واکسن را رد کرد

یونیسف اعلام کرد که کره شمالی پیشنهاد دریافت واکسن سینوواک چین را رد کرده است

کره شمالی مدعی است که هیچ مورد ابتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده است - STR / KCNA VIA KNS / AFP

یونیسف اعلام کرد کره شمالی حدود سه میلیون دوز واکسن کرونا ویروس سینوواک چین را رد کرده است.

به گزارش اسکای نیوز، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفت وزارت امور خارجه کره شمالی ابراز تمایل کرده که سهمیه آنها به کشورهایی که تعداد واکسن دریافتی آنها کم است و موارد ابتلا افزایش یافته، اختصاص داده شود.

این کشور بخشی از طرح کوواکس سازمان ملل متحد است که برای کشورهای کم درآمد کمک‌هایی ارائه می‌دهد.

کره شمالی هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده است و اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای مقابله با این بیماری از جمله بسته‌شدن مرزها و محدودیت‌های سفرهای داخلی اعمال کرده است.

همچنین به دلیل افزایش موارد ابتلا در ژاپن، کره شمالی از بازی‌های المپیک کنار کشید.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت پیونگ‌یانگ در ماه‌های آینده همچنان ارتباط خود را با مرکز کوواکس برای دریافت واکسن ادامه خواهد داد.

به گفته مؤسسه استراتژی امنیت ملی در کره جنوبی، کره شمالی در ماه جولای محموله واکسن آسترازنکا را به دلیل نگرانی از عوارض جانبی رد کرد.

در این بیانیه آمده است که کره شمالی تمایلی به واکسن‌های چینی ندارد زیرا ممکن است مؤثر واقع نشوند، اما نسبت به واکسن‌های ساخته شده در روسیه علاقه نشان داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در چندین کشور مانند تایلند و اروگوئه، برای کسانی که دوز اول سینوواک تزریق کرده‌اند. توصیه می‌شود که در دوز دوم از واکسن دیگری استفاده شود.

پیش‌تر، ادوین سالوادور، نماینده سازمان جهانی بهداشت، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: کره شمالی می‌گوید از آغاز همه‌گیری کرونا تا اول ماه آوریل، ۲۳ هزار و ۱۲۱ نفر را آزمایش کرده است و نتایج آزمایش همگی منفی بوده است.

مقامات رسمی پیونگ‌یانگ می‌گویند در مورد تعداد افرادی هم که به‌خاطر داشتن علائم مشکوک در قرنطینه قرار می‌گیرند، دیگر به سازمان جهانی بهداشت گزارش نمی‌دهند.

سئو جائه-پیونگ، دبیرکل انجمن فراریان کره شمالی که مقر آن در سئول است، سال گذشته در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفته بود: «اینکه می‌گویند هیچ موردی از ابتلا وجود ندارد، دروغ رسوایی بیش نیست.»

او گفت طبق شنیده‌هایش از رابطی که در کره شمالی دارد، مارس سال گذشته تمامی افراد یک خانواده در اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، هم در مورد تبعات جدی جلوگیری نکردن از شیوع کرونا در این کشور به مقامات بلندپایه هشدار داده بود. به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، کره شمالی سامانه بهداشت عمومی ندارد که بتواند با شیوع کرونا مقابله کند. به گزارش این شبکه، ضعف در مراقبت‌های بهداشتی، کمبود مواد غذایی و سوء‌تغذیه سبب شده است شمار زیادی از مردم کره شمالی آسیب‌پذیر شوند.

حتی بنا به گزارش‌هایی که منتشر شده است مقامات کره شمالی برای جلوگیری از ورود ویروس به این کشور حکم تیر هم صادر کرده‌اند.

بیشتر از جهان