اغلب آمریکایی‌ها می‌خواهند نیروها تا خروج همه متحدان افغان در افغانستان بمانند

جو بایدن همواره گفته است، تمام سربازان ایالات متحده باید تا ۳۱ اوت از افغانستان خارج شوند

۸۴ درصد از مردم آمریکا می‌گویند سربازان باید آنقدر بمانند تا تمام آمریکاییان از افغانستان خارج شوند - Armend NIMANI / AFP

بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثریت قابل توجه آمریکاییان از ماندن سربازان ایالات متحده در افغانستان تا وقتی تمام کسانی که در دو دهه گذشته به ایالات متحده کمک کرده‌اند از این کشور خارج شوند، حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی که شبکه ای‌بی‌سی و شرکت ایپسوس آن را انجام داده‌اند، نشان می‌دهد ۷۱ درصد آمریکاییان فکر می‌کنند سربازان ایالات متحده باید بمانند تا متحدان افغانشان از این کشور خارج شوند و ۸۴ درصد از آن‌ها می‌گویند باید آنقدر بمانند تا تمام آمریکاییان از افغانستان خارج شوند.

نکته قابل توجه این است که حمایت از باقی ماندن سربازان در افغانستان را طرفداران هر دو طیف سیاسی آمریکا اظهار می‌دارند که از میان رفتن تفرقه حزبی همیشگی عموم مردم درباره موضوعات داغ و جنجالی در ایالات متحده را نشان می‌دهد.

۸۷ درصد جمهوری‌خواهان و ۸۶ درصد دموکرات‌ها معتقدند که سربازان ایالات متحده باید در افغانستان باقی بمانند تا تمام آمریکاییان از این کشور خارج شوند و در همین حال ۷۷ درصد جمهوری‌خواهان و ۷۲ درصد دموکرات‌ها می‌گویند باید آنقدر بمانند تا تمام متحدان افغان هم به بیرون انتقال داده شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن همواره گفته است که تمام سربازان ایالات متحده باید تا ۳۱ اوت از افغانستان خارج شوند؛ در حالی که عملیات خروج تا آن زمان تکمیل نخواهد شد و این موضوعی است که بیشتر آمریکاییان با آن مخالف‌اند.

نظرسنجی ای‌بی‌سی و ایپسوس بعد از بمب‌گذاری پنجشنبه گذشته، ۲۶ اوت، در فرودگاه کابل که مرگ ۱۳ سرباز وظیفه ایالات متحده و ۱۷۰ افغان و مجروح شدن صدها نفر را در پی داشت، انجام شد.

بعد از این حمله که داعش-خ، شعبه‌ای از دولت اسلامی (داعش)، مسئولیت آن را بر عهده گرفت، آقای بایدن گفت همین خطر دلیل آن است که او «به محدود کردن مدت زمان ماندن» ارتش ایالات متحده در خاک آن کشور مصمم است.

پیش‌تر آقای بایدن در سخنرانی خود در همان هفته گفته بود: «هرچه زودتر بتوانیم این کار را تمام کنیم بهتر است. هر روز ادامه یافتن عملیات خطر بیشتری را متوجه سربازان ما می‌کند. هر روز که بیشتر در آن کشور بمانیم، می‌دانیم داعش-خ درصدد هدف قرار دادن فرودگاه و حمله به ایالات متحده و نیروهای متحد و شهروندان بی‌گناه خواهد بود.»

© The Independent