انفجار نیرومند در کابل، دو روز پیش از تخلیه کامل آمریکاییان

این دومین بار پس از تسلط طالبان بر افغانستان است که در شهر کابل انفجار رخ می‌دهد

 صبح امروز آمریکا از وقوع انفجار در کابل خبرداده بود - WAKIL KOHSAR / AFP

شماری از شهروندان کابل از وقوع یک انفجار نیرومند در این شهر خبر می‌دهند. جزئیات در مورد موقعیت دقیق و قربانیان احتمالی آن هنوز روشن نیست. 

حوالی ساعت پنج بعدازظهر به وقت محلی در روز یکشنبه صدای انفجاری در کابل شنیده شد. این چند روز پس از انفجار بزرگی در فرودگاه پایتخت افغانستان است که در آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند.

یک خبرنگار و چند نفر دیگر در رسانه‌های اجتماعی گفتند صای این انفجار را شنیده‌اند. رویترز از قول دو مقام دفاعی آمریکا گفت که نیروهای ایالات متحده روز یکشنبه در کابل یک حمله نظامی انجام داده اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا قرار است تا دو روز دیگر (سه‌شنبه) به حضور نظامی خود در افغانستان پایان دهد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات امنیتی گفت این حمله راکتی «یک خانه را ویران کرده است.»آمریکا در چند روز گذشته در مورد احتمال حمله به فرودگاه کابل هشدار داده است و از شهروندان خواسته اطراف آن را تخلیه کنند.

صبح امروز کاخ سفید از وقوع احتمالی حملات تروریستی در اطراف فرودگاه کابل خبر داد و از همه مردم، به ویژه شهروندان آمریکایی خواست به فرودگاه نروند.

این در حالی است که روز پنجشنبه ۲۶ اوت، بر اثر یک حمله انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل که گروه داعش خراسان مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ۲۰۰ نفر، از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند.