بازگشت جوکوویچ برای ثبت رکوردی جدید

جوکوویچ در سال جاری موفق شد در سه گرند اسلم نخست سال یعنی مسابقات آزاد استرالیا، رولان گاروس و ویمبلدون به قهرمانی برسد

جوکوویچ پس از ناکامی در رقابت‌های المپیک توکیو، در دو مسابقه مهم تنیس مسترز تورنتو و سینسیناتی شرکت نکرد - Matthew Stockman/Getty Images/AFP

در حالی که تنها چند روز تا شروع آخرین گرند اسلم سال باقی است، بسیاری از بازیکنان مطرح دنیا از شرکت در این رقابت‌ها انصراف داده‌اند. نادال، فدرر و دومینیک تیم، سه بازیکنان مطرح دنیا، به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان صاحب‌نام در این رقابت‌ها حضور ندارند و بازیکنان جدید و جوان مصمم‌اند تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. هرچند نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان، بالاخره در زمین تنیس حاضر شد و به شایعات شرکت نکردنش در این مسابقات پایان داد. او با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نشان داد که تمریناتش را از سر گرفته است و در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود.

جوکوویچ پس از ناکامی در رقابت‌های المپیک توکیو، در دو مسابقه مهم تنیس مسترز تورنتو و سینسیناتی شرکت نکرد تا به گفته خود به استراحت بپردازد و بتواند با تمام توان در مسابقات نیویورک شرکت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکو که سال گذشته، پیش از رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در مسابقات سینسیناتی قهرمان شده بود، امسال نتوانست در این رقابت‌ها حضور داشته باشد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. او در مسابقات سال گذشته آمریکا، وقتی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل پابلو کارنیو بوستا، تنیس‌باز اسپانیایی قرار گرفت، در حالی که در بازی عقب‌افتاده بود، کنترل رفتار خود را از دست داد و با زدن توپ به گردن یکی از داوران زمین به او آسیب‌ زد و مسئولان برگزاری به دلیل این حرکت زشت و ناپسند، او را «دیسکالیفه» یا به عبارتی بازنده اعلام کردند و او با خجالت مسابقات را ترک کرد. البته او پس از آن اتفاق، بارها بابت رفتارش ابراز پشیمانی و از تمامی هواداران تنیس عذرخواهی کرده است.

او حالا نه تنها برای جبران آن اتفاق، بلکه برای تاریخ‌سازی و ثبت یک رکورد جدید به نیویورک بازگشته است تا نام خود را در تنیس مردان جاودانه کند. جوکوویچ در صورت قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا می‌تواند تعداد قهرمانی‌های خود در مسابقات گرند اسلم را به عدد ۲۱ برساند و بالاتر از نادال و فدرر که هر کدام ۲۰ بار این عنوان را به دست آورده‌اند، قرار بگیرد.

جوکوویچ در سال جاری موفق شد در سه گرند اسلم نخست سال یعنی مسابقات آزاد استرالیا، رولان گاروس و ویمبلدون به قهرمانی برسد و در صورت قهرمانی در مسابقات آزاد آمریکا، می‌تواند تنها تنیسور بخش مردان باشد که توانسته است پس از ۵۲ سال در هر چهار گرند اسلم یک سال قهرمان شود.

راد لیور استرالیایی آخرین کسی است که توانست در سال ۱۹۶۹ هر چهار گرند اسلم را در یک سال فتح کند و حالا این فرصت برای جوکو فراهم است تا درغیاب بزرگان تنیس به این مهم دست پیدا کند. البته گفتنی است که هم مدودف و هم الکساندر زورف آلمانی آمادگی بسیار بالایی دارند و جوکو برای قهرمانی کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت.

بیشتر از تنيس