مرگ و میر ناشی از کرونا در عربستان به صفر رسید

عربستان از ۲۷ آذر سال ٩٩ واکسیناسیون عمومی کرونا را با استفاده از واکسن شرکت آمریکایی فایزر آغاز کرده است

مرگ و میر کرونا در عربستان به صفر رسید - Fayez Nureldine / AFP

بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز علوم و مهندسی سیستم‌ها (CSSE) دانشگاه جان هاپکینز، روز گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در عربستان سعودی به صفر رسید.

مطابق با آمار منتشر شده، در روز ۲۲ آگوست ۲۰۲۱، عربستان سعودی هیچ مرگ و میری را ثبت نکرده است. البته متوسط مرگ و میر طی یک هفته گذشته معادل ۱۰ نفر گزارش شده است.

عربستان سعودی روند واکسیناسیون خود را با سرعت پیگیری کرده است به‌طوری که نزدیک به ۷۰ درصد مردم این کشور دز اول واکسن و ۳۷ درصد نیز هر دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند.

از ابتدای ورود کرونا به عربستان تا کنون ۵۴۱ هزار مورد کرونای مثبت شناسایی شده و مجموع جان‌باختگان ناشی از کرونا در این کشور ۸۴۵۷ مورد بوده است.

سازمان غذا و داروی عربستان سعودی ۲۱ آذر سال گذشته، پس از بررسی درخواست فایزر، اعلام کرد که تأیید ثبت واکسن و استفاده از آن بر اساس داده‌های شرکت فایزر-بیونتک (Pfizer-BioNTech) انجام شده است. عربستان چهارمین کشور در جهان بود که این واکسن را تأیید کرد.

اخیرا نیز، سازمان غذا و داروی عربستان (SFDA) اعلام کرد در پی درخواست شرکت مدرنا برای دریافت مجوز استفاده از واکسن مدرنا برای گروه سنی ۱۲-۱۷ سال، این واکسن را تایید کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عربستان از ۲۷ آذر سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی کرونا را با استفاده از واکسن شرکت آمریکایی فایزر آغاز کرده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی دی ماه سال گذشته با تزریق واکسن از نوع فایزر، مهر تأییدی بر این واکسن زد تا با سرعت بیشتری روند واکسیناسیون ادامه یابد.

پیش از آن نیز، وزیر بهداشت عربستان نخستین کسی بود که واکسن زد تا شهروندان و افراد مقیم کشور در مورد ایمنی آن مطمئن شوند.

عربستان نخستین کشور در خاورمیانه است که واکسن ساخت فایزر و شریک آلمانی بیون تک را تهیه کرده است.

بیشتر از بهداشت و درمان