تحریم ۹ فرد و ۲ نهاد روسیه توسط آمریکا در سالگرد سوء قصد به الکسی ناوالنی

وزارت خزانه داری آمریکا امروز در بیانیه‌ای مسموم کردن ناوالنی را عملیات دولتی خوانده و برای سومین بار با اعمال تحریم به آن واکنش نشان داد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در مرکز واشینگتن-Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

دولت آمریکا روز جمعه و در نخستین سالگرد سوء قصد به جان الکسی ناوالنی منتقد سرشناس کرملین، تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کرد.

الکسی ناوالنی ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در جریان سفر از سیبری به مسکو، در هواپیما دچار مسمومیت شد و برای درمان به بیمارستانی در آلمان انتقال یافت.

تحقیقات نشان داد وی با عامل عصبی «نوویچوک» که در دوران اتحاد جماهیر شوروی ساخته می‌شد مسموم شده و غرب، مسکو را مسئول آن دانست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خزانه داری آمریکا امروز در بیانیه‌ای مسموم کردن ناوالنی را عملیات دولتی خوانده و برای سومین بار با اعمال تحریم به آن واکنش نشان داد.

در دور جدید تحریم‌ها، نام ۹ فرد و دو نهاد روسی که در سوء قصد به جان آقای ناوالنی دست داشته‌اند به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

دو نهاد مورد اشاره، دو آزمایشگاه علمی وابسته به وزارت دفاع روسیه هستند که در فعالیت‌های مربوط به ساخت سلاح‌های شیمیایی دخیل بوده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد همراه با بریتانیا، هزینه‌های بیشتری را بر روسیه بابت تلاش برای قتل ناوالنی اعمال می‌کند.

بیانیه تاکید کرده اقدامات امروز این پیام روشن را می‌فرستد که کسانی که از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کنند از مجازات مصون نخواهند بود.

وزارت خارجه ایالات متحده در پایان همچنین از روسیه خواسته است از وظایف و تعهدات خود تحت کنوانسیون تسلیحات شیمیایی پیروی کند.