پلیس مظنون به بمب‌گذاری در مقابل کتابخانه کنگره آمریکا را بازداشت کرد

مظنون ۴۹ ساله و اهل کارولینای شمالی است و فلوید ری رزبری نام دارد

پلیس واشنگتن گفت مردی که روز پنج‌شنبه اتومبیل خود را به پیاده‌رو مقابل کتابخانه کنگره آمریکا رانده و تهدید کرد که بمب همراهش را منفجر می‌کند، بازداشت شده است.

به گفته پلیس پایتخت آمریکا، مظنون ۴۹ ساله و اهل کارولینای شمالی است و فلوید ری رزبری نام دارد.

رییس پلیس واشنگتن گفت که او بعد از ظهر تسلیم پلیس شد. او گفت هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا او مواد مفنجره در اتومبیلش داشت یا خیر.

رزبری چند ساعت در اتومبیل وانت‌بار خود نشسته و تهدید می‌کرد که بمب همراه خود را منفجر خواهد کرد. ماموران پلیس که اتومبیل او را محاصره کردند، گفته بودند که به نظر می‌رسید او چاشنی انفجار بمب را در دست دارد.

مقام‌های پلیس در ابتدا با ماژیک روی تخته وایت برد با او صحبت کردند و بعد از طریق ربات، یک گوشی تلفن را به او رساندند اما رزبری حاضر نشد از آن استفاده کند.

به گفته رییس‌ پلیس واشنگتن، او سپس از اتومبیل پیاده شد و خود را تسلیم ماموران کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس گفته است انگیزه رزبری که سابقه مجرمانه جدی ندارد معلوم نیست و ماموران با خانواده او در تماس هستند.

ساعاتی قبل حوالي ظهر به وقت شرق آمریکا اعلام شد که یک مرد مظنون به داشتن بمب، اتومبیلش را مقابل «کتابخانه کنگره» واقع در نزدیکی عمارت کنگره ایالات متحده در شهر واشنگتن پارک کرده است.

‌ ساختمان‌های مجاور از جمله ساختمان دیوان عالی، کتابخانه کنگره و دفاتر مربوط به کنگره در آن منطقه تخلیه شد، از کارکنان برخی ساختمان‌های دیگر خواسته شد از محل کار خود خارج نشوند و ایستگاه متروی مجاور بسته شده است.

پلیس شهر واشنگتن در حساب کاربری توییتری خود نوشت که تحقیقات برای تهدید بمب‌گذاری در جریان است و از مردم خواست به محل نزدیک نشوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گفته بود که وجود بمب همراه مرد مظنون تایید نشده است اما مقام‌های رسیدگی‌کننده فرض را بر این گذاشته‌اند که او مسلح به بمب است.

پلیس خیابان‌های منتهی به ساختمان کنگره را بست و اتومبیل‌های مخصوص رسیدگی به شرایط اضطراری به منطقه اعزام کرد. سازمان مبارزه  با الکل، تنباکو، تیراندازی و مواد منفجره نیز یک متخصص بمب را برای همکاری با پلیس به محل فرستاد.

بیشتر از جهان