وعده رئیس جمهور چین برای تعدیل درآمد ثروتمندان

حزب کمونیست چین با گسترش تعداد مدیران میلیاردر چینی مقابله می‌کند

چبن سیاست مالی جدیدی برای کاهش اختلاف طبقاتی اعمال می کند - Noel CELIS / AFP

رئیس جمهور چین به افراد ثروتمند این کشور هشدار داد که قصد دارد «درآمدهای مازاد» را تعدیل کند. بر این اساس دولت این کشور برای مقابله با افزایش نابرابری، به بازتوزیع ثروت اقدام می‌کند.

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، شی جین پینگ روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون مرکزی امور مالی و اقتصادی حزب کمونیست چین به مقامات گفت که دولت باید «درآمدهای بالا را تعدیل کند و گروه‌ها و بنگاه‌های پردرآمد را تشویق کند تا در امور اجتماعی سرمایه‌گذاری کنند.»

به نوشته گاردین، این کمیسیون اعلام کرد که «برنامه رفاه مشترک» که پس از گزارش نارضایتی در کمیته مرکزی حزب از افزایش طبقه جدیدی از کارآفرینان ثروتمند تدوین شده است را پیگیری می‌کند.

هدف این سیاست تلاش پکن برای مهار شرکت‌های بزرگ خصوصی کشور در صنایع مختلف از فناوری گرفته تا آموزش است. در همین راستا یکی از شرکت‌های فعال در بخش فناوری اطلاعات و رسانه‌های اجتماعی، اعلام کرد که تعهدات اجتماعی خود را افزایش می‌دهد.

پونی ما، مدیر اجرایی تنسنت در این باره گفت که این شرکت در تلاش است تا با به کارگیری فناوری و تخصص، و برقراری ارتباط با کاربران خود در مشاغل کوچک و متوسط، خدمات عمومی و شرکت‌های داخلی، به جامعه وسیع‌تری کمک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاخص سهام در بورس شانگهای پس از اعمال محدودیت‌های مشابه نظارتی بر بخش مالی و جریمه صنایعی که مجبور به رعایت قوانین سخت‌گیرانه زیست محیطی شده‌اند، از اوج خود در ماه فوریه، کاهش یافته است. در نتیجه، ثروتمندان کشور پیش از این نیز شاهد کاهش ثروت خود بوده‌اند.

بر اساس تحلیل فایننشال تایمز، مجموع ثروت خالص ۱۲ میلیاردر چینی درزمینه فناوری و بیوتکنولوژی که دارایی آن‌ها توسط بلومبرگ ردیابی می‌شود، از پایان ماه ژوئن ۱۶ درصد کاهش یافته است.

ژونگ شانشان، رئیس شرکت نونگ فو اسپرینگ، سال گذشته از «جک ما» به‌عنوان ثروتمندترین فرد چین پیشی گرفت. ثروت او بیش از ٧٢ میلیارد دلار است که حدود ٢٤ میلیارد دلار بیشتر از جک ما است.

برخی از اصلاحات مالی آینده می‌تواند اعمال مالیات بیشتر بر سود سرمایه و ارث و اموال باشد. همچنین انتظار می‌رود دستمزد افراد شاغل در بخش دولتی افزایش یابد که می‌تواند باعث محدود کردن رشوه‌گیری و فساد در میان مقامات دولتی باشد.

بیشتر از اقتصاد