احمد مسعود: افغانستان تحت کنترل طالبان «مهد تروریسم اسلامی» خواهد بود

پسر احمدشاه مسعود خواستار پیوستن همه مردم افغانستان به جبهه مقاومت علیه طالبان شد

احمد مسعود در پنجشیر، ۵ ژوییه ۲۰۲۱-Ahmad SAHEL ARMAN / AFP

احمد مسعود، پسر احمدشاه مسعود، فرمانده مشهور افغانستان و از چهره‌های نمادین مقاومت این کشور که ۲۰ سال پیش به دست القاعده ترور شد در یادداشتی در روزنامه فرانسوی «La Règle du jeu» خواستار مقاومت در برابر طالبان و پیوستن همه مردم افغانستان به این جبهه شد و درباره تهدید‌های ناشی از افغانستان تحت کنترل طالبان برای جهان هشدار داد.

احمد مسعود پس از پیشروی گسترده طالبان در افغانستان همچنان در پنجشیر، منطقه نمادین مقاومت علیه طالبان حضور دارد. او در این یادداشت از فرانسه که اخیرا خیابانی را به نام احمدشاه مسعود نامگذاری کرده، خواست در کنار مردم افغانستان بایستد. احمد مسعود خطاب به برنارد لوی، سردبیر La Règle du jeu خواست که صدای مردم افغانستان باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمد مسعود هشدار داد که در فردای سقوط کابل دوره انتقام و اسارت و سرکوب زنان تکرار می‌شود. او هشدار داد که طالبان تنها مشکل مردم افغانستان نخواهد بود، بلکه افغانستان تحت کنترل طالبان «مهد تروریسم اسلامی» خواهد بود. پسر احمدشاه مسعود هشدار داد که حمله علیه کشورهای دموکراتیک از همان افغانستان تحت کنترل طالبان انجام خواهد شد.

احمد مسعود در بخش دیگری از این یادداشت با اشاره به سابقه مقاومت و ایستادگی پنجشیر در برابر طالبان تاکید کرد که هر اتفاقی بیافتد، پنجشیر آخرین سنگر آزادی افغانستان باقی خواهد ماند.

او خاطرنشان کرد که پنجشیر برای سومین بار در ۴۰ سال گذشته در مقابل حمله طالبان می‌ایستد. با روحیه قوی و با تجربه‌ای از گذشته و مبارزانی که تعداد آنها کم نیست. احمد مسعود در عین حال به کمبود سلاح و تجهیزات اشاره کرد و تاکید کرد، «تا آخرین نفس می‌جنگیم.»

احمد مسعود در پایان این یادداشت بار دیگر بر اهمیت حمایت فرانسه از جبهه مقاومت علیه طالبان و جلوگیری از پیروزی استبداد تاکید کرد.