پیروزی نوه محمد علی در اولین مسابقه حرفه‌ای بوکس 

نیکو علی والش درباره پدربزرگش: او بزرگ‌ترین مشت‌زن تاریخ است؛ شاید هم بزرگ‌ترین انسان تاریخ

نیکو علی والش نوه محمد علی که سه بار قهرمان سنگین‌وزن جهان شد - توییتر MichaelBensonn

نیکو علی والش با قدم گذاشتن جا پای پدربزرگش،‌ محمد علی، در اولین مسابقه حرفه‌ای بوکس خود به پیروزی رسید.

والش ۲۱ ساله با یک ناک‌اوت فنی در دور اول، حریف خود، جوردن ویکز را در یک بازی یک طرفه وزن متوسط در ایالت اوکلاهمای آمریکا شکست داد.

ورزشکار اهل لاس وگاس پس این بازی از پدربزرگش که به «بزرگ‌ترین»[مشتزن] معروف است، به عنوان کسی که الهام‌بخش او بوده تا به این ورزش وارد شود قدردانی کرد. او در طول بازی شلوارک سفید و سیاهی را به پا داشت که پدربزرگش به او هدیه داده بود.

والش گفت: «این دقیقا همانی بود که انتظارش را داشتم. من سفری عاطفی را پشت سر گذاشتم. البته که خیلی به پدربزرگم فکر می‌کنم و دلم برایش تنگ شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد علی در سال ۲۰۱۶ کمی پیش از تولد ۱۶ سالگی والش درگذشت. او در حرفه افسانه‌‌ای خود سه بار قهرمان سنگین‌وزن جهان شد. 

مبارزه محمد علی مقابل جورج فورمن و جو فریزیر که به ترتیب «جست‌وخیز در جنگل» و «هیجان در مانیل» نام دارند، از معروف‌ترین مسابقات تاریخ بوکس‌اند.

والش گفت: «انگار خیلی فشار در کار است اما برای من فقط پدربزرگم است و بس. او بزرگ‌ترین مشت‌زن تاریخ است؛ شاید هم بزرگ‌ترین انسان تاریخ.»

والش مدتی بعد در پستی در اینستاگرام نوشت: «من پدربزرگم را با پوشیدن شلوارک او برای اولین و آخرین بار به عنوان ورزشکار حرفه‌ای با خود به رینگ بازی‌ وارد کردم.»

او گفت: «بسیار مفتخرم که بگویم: میراث او  ادامه دارد.»

شرکت «تاپ رنکِ» باب ایرام برای این ورزشکار ۲۱ ساله تبلیغ می‌کند. مربی او هم شوگرهیل استورد است که با تایسون فری هم کار می‌کند.

آقای ایرام که چند مورد از بازی‌های محمد علی را هم تبلیغ کرده بود، پس از اینکه داور در همان دور اول پایان بازی اعلام کرد، وارد رینگ شد تا با والش جشن بگیرد.

© The Independent

بیشتر از ورزش