تشکیل هیات ویژه برای مذاکره با طالبان بعد از نشست اشرف غنی با رهبران سیاسی و جهادی افغانستان

اشرف غنی یک ژنرال ۳۵ ساله را مامور تامین امنیت کابل کرد

در نشست امروز از موضع رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت جلوگیری از گسترش بیشتر بی‌ثباتی، خشونت، و آوارگی مردم افغانستان حمایت شد-عکس از صفحه توییتر ارگ

در پی پیشروی سریع نیروهای طالبان و وخیم شدن وضعیت امنیتی در افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهوری آن کشور، «سمیع سادات» را به‌عنوان مسئول عمومی امنیت کابل گماشت.

به گزارش طلوع نیوز، آقای سادات چند روز پیش به ‌عنوان فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش معرفی شده بود. این ژنرال ۳۵ ساله، در لهستان، آلمان، و بریتانیا آموزش دیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال آغاز روند خروج نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان، پیکارجویان طالبان نیز حملات خود را آغاز کردند و تا کنون توانسته‌اند بخش‌های بزرگی از کشور را تصرف کنند.

این گروه اسلامگرا طی روزهای گذشته کنترل مراکز بسیاری از استان‌ها را به دست گرفته است و در تازه‌ترین مورد، توانسته است مرکز ولایت‌ لوگر، و نیز میدان‌وردک را در ۵۰ کیلومتری کابل، تصرف کند.

هم‌زمان، اشرف غنی امروز در نشستی با رهبران جهادی و سیاست‌مداران کشور در ارگ ریاست جمهوری، یک هیات ویژه با صلاحیت و اختیارات کامل برای مذاکره با طالبان تشکیل داد.

گفته می‌شود که این هیات بلندپایه به‌زودی برای گفت‌و‌گو با طالبان به دوحه خواهد رفت. ریاست این هیات را عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان، بر عهده خواهد داشت.

در نشست امروز همچنین از موضع رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت جلوگیری از گسترش بیشتر بی‌ثباتی، خشونت، و آوارگی مردم افغانستان حمایت شد.

در همین حال، وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگو با رئیس دفتر سیاسی طالبان، از این گروه خواست به حملات خود پایان دهد و آتش بس اعلام کند.

به گزارش رویترز، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی روز شنبه با ملا عبدالغنی برادر در دوحه دیدار و درباره ازسرگیری مذاکرات صلح گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان آمریکا، چین، پاکستان، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا نیز دیروز با نمایندگان دولت افغاستان و طالبان دیدار کردند.