«ترامپ پس از ابتلا به کرونا، ترسیده بود»

برادرزاده دونالد ترامپ می‌گوید رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ترسیده بود اما حاضر نبود اقرار کند

دونالد ترامپ در کنار مجسمه یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن دی سی- Oliver Contreras-Pool/Getty Images/AFP

ماری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ، که نگاهی انتقادی و منفی به عموی خود دارد، می‌گوید که عمویش سال گذشته، پس از ابتلا به کووید -۱۹ «ترسیده بود» و صرفا برای نشان دادن قدرتش، پس از مداوا در بیمارستان، هنگام بازگشت به کاخ سفید، ماسک خود را برداشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پاییز سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد و در مرکز بهداشتی والتر رید مورد معالجه قرار گرفت.

ماری ترامپ، در متنی که بخشی از کتاب جدید اوست و روز سه‌شنبه در روزنامه گاردین منتشر شد، نوشته است:«او در تقلید از موسولینی، در نمایشی از مردانه از آسیب‌ناپذیری ماسک خود را برداشت.»

به نوشته ماری ترامپ، « ترامپ دندان‌هایش را به هم فشرد و چانه‌اش را جلو گرفت، درست مثل کاری که مادر بزرگم می‌کرد؛ وقتی که می خواست عصبانیتش را فروبنشاند یا دردش را تسکین دهد. در مورد دونالد ترامپ، به نظرم او کار دوم را می‌کرد.»

ماری ترامپ نوشته است: «من آسم دارم و در حقیقت می‌دانم وقتی کسی با نفس کشیدن مشکل دارد، در چه حالی است و چگونه به نظر می‌رسد. دونالد ترامپ درد داشت، او ترسیده بود اما هرگز حاضر نبود این نکته را به کسی دیگر، حتی خودش اعتراف کند زیرا مثل همیشه، نتایج اقرار به آسیب‌پذیری برای او بسیار هراسناک‌تر بود تا اینکه صادق و راستگو باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ و همسرش ملانیا، پس از شرکت در یک مراسم که به مناسبت موفقیت ترامپ در نصب یکی از قضات دادگاه عالی، مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تنها چند هفته پس از ابتلای ترامپ به بیماری کووید-۱۹ و بستری شدن او در بیمارستان برگزار شد؛ زمانی که برخلاف کمپین انتخاباتی ترامپ، کمپین جو بایدن همه را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا فرامی‌خواند.

دونالد ترامپ و همسرش، تنها قربانیان بلندپایه کرونا نبودند. هرمان کین، نامزد سابق ریاست جمهوری از سوی جمهوری‌خواهان، پس از آنکه بدون ماسک در مراسمی در فضای سربسته به سود ترامپ شرکت کرد، جان خود را از دست داد.

بیشتر از جهان