شامپوی جامد؛ به نفع شما و کره زمین

۸۰ تا ۹۰ درصد از شامپوهای مایع را آب تشکیل می‌دهد

شامپوهای جامد می‌توانند به موهای شما و مهم‌تر از همه به کره زمین کمک کنند-CANVA

آیا اسم شامپوهای جامد به گوش شما خورده است؟ آیا میدانید شامپوهای جامد یا قالبی چه هستند، چگونه کار می‌کنند و چرا به آن‌ها نیاز داریم؟

چند دهه گذشته افرادی که خواستار تغییر سبک زندگی خود و کاهش مصرف پلاستیک بوده‌اند زندگی سختی داشتند. تقریباً غیرممکن بود لوازم مورد مصرف روزانه را در بسته‌بندی غیر پلاستیکی پیدا کنند. تلاش برای خلاص شدن از پلاستیک و عذاب وجدان ناشی از دور انداختن هر ماهه قوطی‌های خالی شامپو اخیراً با آمدن انواع شامپوهای جامد به بازار، برای این افراد کمتر شده است.

متخصصان توضیح می‌دهند که چگونه شامپوهای جامد می‌توانند به موهای شما و مهم‌تر از همه به کره زمین کمک کنند.

خبر خوب برای دوستداران کره زمین این است که راهی سازگار با محیط‌زیست برای تمیز کردن موهای ما وجود دارد. شامپوهای جامد یا قالبی در بین افرادی که می‌خواهند کار درست را درزمینهٔ حفاظت از محیط‌زیست انجام دهند، اما همچنین می‌خواهند موهایشان همیشه در بهترین حالت خود باشد، محبوبیت زیادی پیداکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک قالب شامپو مساوی با سه قوطی پلاستیکی شامپوی مایع برای شما کار می‌کند.

شامپوهای جامد یک گام کوچک اما مهم در تلاش ما برای کاهش تولید و مصرف پلاستیک هستند. سازندگان این قالب‌های شامپو می‌گویند محصولات آن‌ها در اصل همه قسمت‌های خوب شامپو و ترکیباتی که موهای شما را تمیز و زیبا می‌کند را دارد اما قسمت غیرضروری مانند آب و بطری پلاستیکی، از آن حذف‌شده است.

۸۰ تا ۹۰ درصد از شامپوهای مایع را آب تشکیل می‌دهد. میزان پلاستیکی که در صنعت زیبایی و مراقبت‌های پوست و مو مصرف می‌شود رقم باورنکردنی سالانه ۱۲۰ میلیارد واحد ضایعات بسته‌بندی پلاستیکی در سطح جهان ایجاد می‌کند. در آمریکا سالانه ۵۵۲ میلیون بطری پلاستیکی شامپو به فروش می‌رسد؛ اما در کل کمتر از ۱۰ درصد پلاستیکی که تولید می‌کنیم بازیافت می‌شود.

با حذف آب از فرمول شامپو، مصرف‌کنندگان یک قالب کوچک شامپوی جامد را خریداری می‌کنند که می‌تواند معادل سه بطری شامپو باشد و به طور میانگین برای حدود ۸۰ بار شستشو کافی است.

حمل بار این کالاها اغلب از راه دریا صورت می‌گیرد و حمل‌ونقل دریایی یکی از عوامل آلودگی اقیانوس‌هاست. ازآنجاکه شامپوهای جامد وزن و حجم کمتری را در مقایسه با شامپوهای مایع دارند، درنتیجه هنگام حمل‌ونقل آن‌ها نیز گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌شود.

یکی از نکاتی که باید در زمان استفاده از این شامپوها در نظر بگیرید این است که شامپوی جامد به‌اندازه نمونه‌های مایع کف نمی‌کند؛ اما به خاطر داشته باشید کف بیشتر نمایانگر بیشتر تمیز شدن نیست. درواقع کف کردن تأثیر تمیز شدن نیست بلکه تنها یک اثر اطمینان‌بخش برای مصرف‌کننده است.

ممکن است عادت به شامپوهای جامد اندکی زمان ببرد؛ پس از آبکشی و خشک‌کردن، ممکن است حداقل در ابتدای کار موهای شما کمی متفاوت از زمانی که از شامپوهای معمول مایع استفاده می‌کردید، حس شوند. شامپوهای جامد ملایم‌تر از شامپوهای مایع هستند، بنابراین باید موهای خود را به تمیز کردن ملایم‌تر آن‌ها عادت دهید، یا درنهایت ممکن است نیاز به تغییر مدت‌زمان و تعداد دفعات استفاده از شامپوی جامد خود داشته باشید.

 اگر تاکنون از این محصول استفاده کرده‌اید تجربه خود را در شبکه‌های اجتماعی با ما در میان بگذارید.

بیشتر از مُد و زیبایی