کوچک‌ترین نوزاد دنیا پس از ۱۳ ماه از بیمارستان مرخص شد

کوک یو شوان هنگام تولد در بیمارستان دانشگاه سنگاپور، هم‌وزن یک سیب بود

«این نوزاد، علی‌رغم شانس کم و مشکلات سلامتی، با مقاومت و رشد خود به افراد زیادی در پیرامونش الهام بخشید - AFP / SHARP HEALTHCARE

کوچک‌ترین نوزاد نارس دنیا که هنگام تولد تقریبا هم‌وزن یک سیب بود، سرانجام  پس از بیش از یک سال در وضعیتی بسیار سالم‌تر از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش استریت تایمز، کوک یو شوان، هنگام تولدش در ۹ ژوئن ۲۰۲۰ در بیمارستان دانشگاه ملی سنگاپور، تنها ۲۱۲ گرم وزن داشت و قدش ۲۴ سانتی‌متر بود. او شش ماهه به دنیا آمد اما با وجود این، وزنش کمتر از آن بود که دکترها انتظار داشتند.

او ظاهرا کوچک‌ترین نوزاد دنیا است که زنده مانده است؛ رکوردی که به گزارش فهرست کوچک‌ترین نوزادان دانشگاه آیوا، پیش از آن به نوزاد دختری در ایالات متحده متعلق بود که هنگام تولد در سال ۲۰۱۸ تنها ۲۴۵ گرم وزن داشت.

با وجود این، نجات یو شوان هم روندی راحت نبوده است. او باید ۱۳ ماه را تحت درمان در بیمارستان سپری می‌کرد و برای تنفس به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشت چون اندام‌های او هنوز کار خود را کامل انجام نمی‌دادند؛ ولی به گزارش روزنامه مذکور، او هنگام ترخیص از بیمارستان او در سلامت کامل بود و ۶.۳ کیلوگرم وزن داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ژانگ سوهی، پرستار ارشد بخش نوزادان بیمارستان دانشگاه ملی سنگاپور، به استریت تایمز گفت: «در مدت ۲۲ سال سابقه‌ام خود به عنوان پرستار هرگز با چنین نوزاد کوچکی مواجه نشده بودم. من شوکه شده بودم و با پروفسوری در همین بخش صحبت کردم و پرسیدم آیا او می‌تواند این اتفاق را باور کند؟»

بستری شدن ۱۳ ماهه یو شوان باعث شد که او رکورد طولانی‌ترین اقامت در این بیمارستان را هم از آن خود کند.

مادر یو شوان او را به روش سزارین اضطراری سه ماه پیش از موعد به دنیا آورد زیرا به دلیل اختلال پره‌اکلامپسی (مسمومیت بارداری) ممکن بود جان نوزاد به خطر بیفتد.

وانگ می لینگ، مادر یو شوان، به استریت تایمز گفت: «انتظار نداشتم اینقدر زود زایمان کنم و خیلی ناراحت بودیم که یو شوان آنقدر کوچک به دنیا آمده است. اما به دلیل وضعیتم راهی هم نداشتیم. فقط می‌توانستیم امیدوار باشیم که او رشد کند و سلامت شود.»

وی افزود: «او آنقدر کوچک بود که برای محاسبه میزان داروی موردنیازش می‌بایست دوز را تا چند رقم اعشار حساب می‌کردیم.»

به گفته بیمارستان دانشگاه ملی سنگاپور، محل تولد این نوزاد دختر، او برای زنده ماندن «شانس محدودی» داشت. این بیمارستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «علی‌رغم این شانس کم و مشکلات سلامتی که هنگام تولد داشت، با مقاومت و رشد خود به افراد زیادی در پیرامونش الهام بخشید که باعث می‌شود او به یک کودک خارق‌العاده دوران کووید-۱۹ مبدل شود؛ بارقه‌ای از امید در بحبوحه غوغا!»

© The Independent

بیشتر از جهان