آمادگی نادال برای مسابقات تنیس واشینگتن

پس از گذشت ۵۰ روز، رافائل نادال قرار است فردا در مرحله نخست این رقابت‌ها به میدان برود

تمرینات نادال پیش از شروع رقابتهای تنیس واشینگتن - Mitchell Layton / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

اولین مسابقات تنیس روی زمین‌های سخت در تابستان ۲۰۲۱ در واشینگتن آغاز می‌شود و رافائل نادال مرد شماره ۳ تنیس جهان در این مسابقات حضور خواهد داشت. او شانس نخست قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

پس از گذشت ۵۰ روز، رافائل نادال قرار است فردا در مرحله نخست این رقابت‌ها به میدان برود. او در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های رولان گاروس مغلوب جوکوویچ شد و بعد از آنکه به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه پا در مسابقات ویمبلدون و رقابت‌های المپیک شرکت نکرد، با گذشت نزدیک به دو ماه، با آمادگی کامل به این رقابت‌ها پا گذاشته است و به نظر می‌رسد برای به دست آوردن بیست‌ویکمین عنوان گرند اسلم خود در بیشتر مسابقات شرکت می‌کند و قصد ندارد به بازیکنی تبدیل شود که فقط در تعدادی از رقابت‌ها حضور دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این رقابت‌ها بازیکنان بسیار جوان و جویای نامی همچون اوژه آلیاسیم، الکس دیمینور، سباستیان کوردا و نیک کیریوس که در آخرین دور این رقابت‌ها به قهرمانی رسید، نیز شرکت دارند. در مرحله نخست این رقابت‌ها، نیشیکوری ژاپنی که در مسابقات المپیک توکیو در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب جوکوویچ شد، توانست سام کوئری از آمریکا را در دو ست مغلوب کند و به دور دوم مسابقات راه یابد. نادال در مرحله نخست رقابت‌ها باید روز چهارشنبه به مصاف جک ساک آمریکایی برود.

در این میان، در حالی که فقط چند روز از پایان رقابت‌های تنیس المپیک توکیو گذشته است، همچنان اخبار در مورد جوکوویچ و رفتار او در جریان بازی رده‌بندی بسیار داغ است. جوکوویچ در جریان بازی رده‌بندی که به شکست و ناکامی او در رسیدن به مدال برنز انجامید، راکت خود را به سمت جایگاه تماشاگران پرتاب کرد. او در اواخر بازی هم راکت خود را به پایه تور زمین کوبید و خرد کرد و سپس آن را به یکی از عکاسان حاضر در ورزشگاه هدیه داد. این رفتار او واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

نادال هم در این مورد واکنش نشان داد و در کنفرانس مطبوعاتی مسابقات سیتی در واشینگتن در این مورد سخن گفت و از رفتار جوکو انتقاد کرد. او گفت: «خیلی خوشحالم که در زمانی که او این کار را انجام داد کسی آنجا نبود و حادثه‌ای پیش نیامد. اما مسئله این است که هرچند وقت یک‌بار چنین حرکاتی را از او شاهدیم که وجهه خوبی ندارد. او باید سعی کند به رفتار خود مسلط باشد و جلوی تکرار آن را بگیرد؛ چرا که او مرد شماره ۱ تنیس جهان و الگوی بسیاری از کودکان و جوانان است. واقعا در تعجبم که چرا کسی که عناوین زیادی را به دست آورده است، چنین رفتار می‌کند.»

جوکوویچ پس از پایان بازی و شکست مقابل بوستا، حاضر نشد در بازی دو نفره مختلط تیمی برای صربستان بازی کند و عنوان کرد که به دلیل مصدومیت در ناحیه شانه نمی‌تواند بازی کند. جوکو سال گذشته هم در جریان مسابقات تنیس آزاد آمریکا و در مسابقه مقابل همین کارنیو بوستا، در حالی که عقب افتاده بود توپ را به گلوی داور خط کوبید و با رای کمیته برگزاری مسابقات از رقابت‌ها اخراج شد. جوکو در مورد رفتار خود در رقابت‌های المپیک هنوز اظهارنظر نکرده و زمان بازگشت او به رقابت‌های تنیس پیش از مسابقات تنیس آزاد آمریکا هنوز مشخص نشده است.

بیشتر از تنيس