دواین جانسون پردرآمدترین هنرپیشه سال

جانسون، کریس همسورث و بردلی کوپر پردرآمدترین بازیگران فهرست نشریه فوربز

Jesse Grant / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

نشریه «فوربز» فهرست گرانترین بازیگران سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. در صدر آن دواین جانسون، کریس همسورث و رابرت داونی جونیور قرار دارند.

به گزارش فوربز، جانسون از ژوئن ۲۰۱۸ تا اول ژوئن ۲۰۱۹، مبلغ 89.4 میلیون دلار دستمزد گرفته است. از تازه ترین فیلم های او باید از «سریع و خشمگین تقدیم می کند: هابز و شاو» و کمدی مبتنی بر تم «دبلیو دبلیو ای» (استودیوی فیلمبرداری متعلق به نهاد کشتی حرفه ای آمریکا) «مصاف با خانواده ام»، نام برد.

همسورث و داونی جونیور هم به برکت فروش فیلم «انتقام جویان: بازی پایانی» که درآمدی برابر با 2.796 میلیارد دلار داشت، در میان پردرآمد ترین بازیگران قرار گرفته اند.

به گزارش فوربز، همسورث (که نقش ثُور را در فیلم های دنیای سینمایی مارول ایفاء می کند)، 76.4 میلیون و داونی جونیور ۶۶ میلیون دلار در سال گذشته عایدی داشته اند.

این عایدات ترکیبی است از دستمزد بازیگری هنرپیشه در فیلم و سهمی که از فروش کلی و میزان محبوبیت آن در میان سینماروها دارد.

۱۰- ویل اسمیت

درآمد: ۳۵ میلیون دلار به گزارش فهرست ۲۰۱۹ فوربز

ویل اسمیت در نقش غول چراغ جادو در بازسازی فیلم علاءالدین که در ماه مه روی اکران رفت، ظاهر شد. او همچنین نقش اول را در فیلم «مرد جِمینی» بازی می کند که در ماه اکتبر اکران خواهد شد.

۹- پل راد

درآمد: ۴۱ میلیون دلار

پل راد یکی از چند بازیگری است که به برکت فیلم «انتقامجویان: پایان بازی»  که در آن نقش مرد مورچه ای را ایفاء می کند، در فهرست فوربز قرار گرفته است. او همچنین نقش اول را در فیلم «مرد مورچه ای و زنبور» بازی کرد که در تابستان گذشته اکران شد.

۸- کریس اوانز

درآمد: 43.5 میلیون دلار

کریس اوانز هم مثل پل راد موقعیتش را در این فهرست مدیون دنیای سینمایی مارول است. افزون بر «انتقامجویان: بازی پایانی»، او در سال ۲۰۱۹ در نقش کاپیتان مارول ظاهر شد.

۷- اَدَم ساندلر

درآمد: ۵۷ میلیون دلار

اَدَم ساندلر در کنار جنیفر انیستون در فیلم نتفلیکس «قتل مرموز» بازی کرد که در ماه ژوئن امسال اکران شد. او همچنین یک شماره ویژه نت فلیکس به نام «اَدَم ساندلر:صد درصد تازه» در اکتبر ۲۰۱۸ عرضه کرد، و در ژوئیه همان سال صدای «دراکولا در هتل ترانسیلوانیای ۳: تعطیلات تابستان» بود. 

۶- بردلی کوپر

درآمد: 57 میلیون دلار

بردلی کوپر سالی پرفعالیت داشت. افزون بر نقش جکسون مِین در فیلم «ستاره ای متولد می شود»، (اکتبر ۲۰۱۸) که آن را کارگردانی، تهیه و در نوشتن سناریوی آن همکاری کرد، صدای «راکت» در فیلم «انتقامجویان: بازی پایانی»، و یکی از تهیه کنندگان فیلم «جوکر» با بازیگری «یواخیم فینیکس» یود. 

۵- جکی چن

درآمد: ۵۸ میلیون دلار

کارهای چن در سال ۲۰۱۹ شامل «شب سایه ها: میان یین و یَنگ»، «وی ۲: سفر به چین» و «پروژه ایکس» بود. خاطرات او تحت عنوان «هرگز بزرگ نشو» در دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد.

۴- اکشی کومار

درآمد: ۶۵ میلیون دلار

هنرپیشه و تهیه کننده سینمای هند در فوریه ۲۰۱۸ در کمدی «پَد مَن» که درباره تابوی قاعدگی بود، و در سال ۲۰۱۹ در نقش های اول «کِساری»، «ماموریت مَنگَل»، «خبر خوب» و «خانه پر ۴» بازی کرد. قرار است کومار سال آینده در فیلم های «سوریاوانشی» و «بمب لَکسمی» ایفای نقش کند.

۳- رابرت داونی جونیور

درآمد: ۶۶ میلیون دلار

او یکی دیگر از غول های دنیای سینمای مارول است که در هردو فیلم های «انتقامجویان: بازی پایانی» و «مرد عنکبوتی» بازی کرده است. «دور از خانه» موقعیت او را در این فهرست تحکیم می کند.

۲- کریس همسورث

درآمد: 76.4 میلیون دلار

کریس همسورث در نقش ثُور در «انتقامجویان: بازی پایانی» ظاهر شد و یکی از دو نقش اصلی را در «مردان سیاهپوش: بین المللی» در کنار تسا تامسون در سال ۲۰۱۹ بازی کرد که او را در مقام دوم این فهرست قرار داده است.

۱- دواین جانسون

درآمد: 89.4 میلیون دلار

به گزارش «باکس آفیس موُجوُ»، فیلم «هابز و شاو» حدود ۴۴۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته و اکنون در مقام سیزدهمین پرفروش ترین فیلم سال در آمریکا قرار گرفته است. قرار است جانسون در اواخر امسال در فیلم «جومانجی: مرحله بعد» بازی کند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از زندگی