مصرف گوشت قرمز ایرانیان نصف شد

قصابان از افزایش تعداد جگر سوراخ شده دام‌ها و کاهش کیفیت گوشت آن‌ها در اثر گرسنگی و تشنگی خبر می‌دهند

مصرف گوشت قرمز در کشور کاهش یافته است - عکس از ایرنا

رئیس شورای تأمین دام کشور با اشاره به اینکه رکود بازار گوشت قرمز را ناشی از بدتر شدن شرایط اقتصادی مردم و کرونا است، گفت: «به طور معمول میزان مصرف گوشت قرمز در کشور یک میلیون تن و میزان تولید ۸۸۰ هزار تن است، اما اکنون میزان مصرف به نصف یعنی ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته و تولید بیش از ۸۸۰ هزار تن است، به عبارت دیگر در نتیجه رکود در بازار با ۳۸۰ هزار تن گوشت قرمز تولیدی بدون مشتری مواجه‌ایم.» 

به گزارش ایلنا، منصور پوریان ضمن تاکید بر سخت‌تر شدن نگهداری دام‌ها برای دامداران در پی خشکسالی، اظهار کرد: به دلیل خشک شدن مراتع، علوفه کافی برای نگهداری دام‌ها نیست و بسیاری از دامداران به دلیل نبود نقدینگی توان خرید نهاده‌های دامی را ندارند. 

او افزود قصابان از افزایش تعداد جگر سوراخ شده دام‌ها و کاهش کیفیت گوشت آن‌ها در اثر گرسنگی و تشنگی خبر می‌دهند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این، اصغر پورباطنی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز در اصفهان با بیان اینکه دامداران به دلیل نبود علوفه و خشکسالی ناچار به کشتار دام خود شده‌اند، گفته بود: «روز به روز قدرت گوشت قرمز از سوی مردم رو به کاهش است، گفت: اگر شرایط اقتصادی سخت‌تر از امروز شود به طور قطع قدرت خرید مردم دوباره کمتر خواهد شد.»

افزایش قیمت گوشت باعث کاهش مصرف آن در کشور شده است. دامداران دلیل این افزایش قیمت را متأثر از افزایش قیمت خوراک دام عنوان می‌کنند. در همین راستا، رئیس اتحادیه سراسری دامداران اعلام کرد با توجه به خشکسالی و نبود برنامه‌ریزی مسئولین، کاه به عراق و ترکیه قاچاق می‌شود و گاوهای باردار به دلیل کمبود خوراک دام راهی کشتارگاه می‌شوند.

به گزارش تجارت نیوز، مجتبی عالی، با اشاره به کاهش واردات خوراک دام اظهار داشت قیمت کاه با افزایش بیش از دو برابری به کیلویی چهار هزار تومان رسیده است. به‌طوری که خشکسالی و وضعیت بحرانی تأمین نهاده‌های دامی باعث شده است گاوهای ماده و حتی باردار به‌سرعت راهی کشتارگاه‌ها می‌شوند و در کشتارگاه‌ها ترافیک سنگینی برای ذبح دام وجود دارد.