فیفا نظارت فینال فوتبال المپیک را به یک زن ایرانی سپرد

پریا شهریاری پیش از اعزام به رقابت‌های المپیک توکیو از سمت خود به عنوان رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران عزل شده بود 

پریا شهریاری ناظر مسابقه فینال فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد- عکس از اعتماد

پریا شهریاری ناظر مسابقه فینال فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.  

روز جمعه (۶ اوت) تیم‌های فوتبال کانادا و سوئد در توکیو در فینال این دوره از بازی‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند. فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پریا شهریاری را به عنوان ناظر این بازی برگزیده است.  

شهریاری تا قبل از حضور در المپیک توکیو ریاست دپارتمان فوتبال ساحلی ایران را بر عهده داشت اما پس از اینکه به مسابقه‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام شد، رئیس فدراسیون فوتبال او را برکنار کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تابناک ورزشی، پریا شهریاری که در هشت سال اخیر نظارت بر رقابت‌های متعدد آسیایی و جهانی را در کارنامه خود دارد، پس از نظارت بر فینال جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا، فینال جام جهانی فوتبال ساحلی آقایان، فینال المپیک فوتسال جوانان جهان و مسابقات متعدد دیگر، اکنون با حضور در فینال المپیک به پرافتخارترین ناظر بین‌المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی  کشور ایران تبدیل شده است.

پریا شهریاری مدرک فوق‌لیسانس مدیریت ورزشی دارد و نخستین مدرس ایرانی دوره‌های مدیریت فیفا به شمار می‌رود. او پیش‌تر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری خبرآنلاین گفته بود: «نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم اما احساس می‌کنم در هر بخشی که قرار بگیرم می‌توانم در آن موفق باشم به دلیل اینکه عاشق کارم هستم. همیشه سعی می‌کنم مسئولیتی که به من واگذار می‌شود را به بهترین نحو انجام بدهم.»

بیشتر از ورزش