نوه ملکه بریتانیا: حیف که در مراسم عزاداری نتوانستم بغلش کنم 

عکس‌های ملکه که در خاک‌سپاری شاهزاده فیلیپ تنها نشسته بود، برای بسیاری از خانواده‌های سراسر بریتانیا ملموس بود

عکس‌هایی از آن مراسم خاکسپاری در کلیسای سنت جرج، ملکه را نشان می‌داد که در سراسر طول مراسم، تنها نشسته بود-TOLGA AKMEN / POOL / AFP

پیتر فیلیپس، پسر شاهدخت «آن» و بزرگ‌ترین نوه ملکه بریتانیا، گفت «سخت‌ترین بخش» عزاداری برای درگذشت شاهزاده فیلیپ این بود که نتوانست به مادربزرگش دلداری بدهد.

او هنگام گفت‌وگو با بی‌بی‌سی در روز جمعه، ۳۰ ژوئیه، گفت عکس‌های ملکه که در خاک‌سپاری شاهزاده فیلیپ تنها نشسته بود، برای بسیاری از خانواده‌های سراسر بریتانیا که خود عزیزی را طی این همه‌گیری از دست داده‌اند، ملموس بود.

شاهزاده فیلیپ در ۹ آوریل سال جاری میلادی، در سن ۹۹ سالگی در کاخ وینزر درگذشت. خاکسپاری او روز ۱۷ آوریل، و به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا، با حضور تنها ۳۰ مهمان انجام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عکس‌هایی از آن مراسم خاکسپاری در کلیسای سنت جرج، ملکه را نشان می‌داد که در سراسر طول مراسم، تنها نشسته بود.

پیتر فیلیپس هنگام سخن گفتن از غم و عزای خانواده، گفت به خاطر محدودیت‌های ویروس کرونا خیلی سخت می‌توانست به مادربزرگ خود دلداری بدهد.

او گفت: «شاهزاده شخصیت مستحکمی در زندگی همه ما بود. بعد از درگذشت او فکر همه ما به سرعت معطوف ملکه شد. سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم، به او دلداری بدهیم. همه عکس‌های علیاحضرت را دیدند که تنها نشسته بود. وضعیت برای تمام خانواده‌های دیگر هم به همین منوال بوده است. سخت‌ترین بخش این است که نتوانیم افرادی را که به متوفی از همه نزدیک‌تر بوده‌اند، در آغوش بکشیم.»

او ادامه داد: «وضعیت خانواده‌های بسیاری چنین است. غم و اندوه عظیمی بر این مبنا پدید آمده است. اما در عین حال باید سعی کنیم تا از این شرایط هم نکات مثبتی پیدا کنیم؛ نکاتی مانند زندگی‌های تازه و نوآمدگان و خاطرات خوش، اموری است که باید روی آن‌ها تمرکز کنیم.»

آقای فیلیپس گفت که با لغو قرنطینه، ملکه اوقات بیشتری را با او و دخترانش، ساوانا و ایسلا، سپری کرده است.

او گفت: «دخترانم خیلی خوش‌شانس بودند که هر دو جد پدری خود را دیدند و این قدر با آن‌ها زندگی کردند. فرزندانم هم قطعا قدر این نکته را می‌دانند و خوب می‌دانند که چقدر خاص و ویژه است.»

اظهارات او پیش از جشنواره سالانه غذا و نوشیدنی پارک گاتکومبی ابراز شد که قرار است در آخر هفته پیش رو، در شهر استرود برگزار شود. به گفته پیتر، دوک ادینبورو حتما «با خوشحالی در آن مراسم حاضر» می‌شد.

او گفت: «او به همه ما تهیه محلی مواد غذایی را آموزش می‌داد و از اهمیت منشا مواد غذایی می‌گفت.»

او افزود: «تقریبا می‌دانم که اگر هنوز بین ما بود، در این جشنواره کجا می‌نشست. او احتمالا به چادر آبجوسازی استرود می‌رفت و تا بعدازظهر آنجا شاد و خشنود، شهروندان گرداگردش جمع می‌شدند.»

© The Independent

بیشتر از جهان