چند زخمی در پی تیراندازی نزدیکی پنتاگون

ماهیت این واقعه هنوز معلوم نیست اما حداقل سه نفر از زخمی‌ها در بیمارستان بستری شده‌اند

ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واشنگتن - STAFF / AFP

روز سه شنبه، تیراندازی در نزدیکی پنتاگون، ساختمان وزارت دفاع آمریکا واقع در پایتخت این کشور، واشنگتن، چند زخمی بر جای گذاشت. ورود و خروج به ساختمان پنتاگون چند ساعت ممنوع شده بود گرچه تا زمان انتشار این گزارش (ظهر واشنگتن) ساختمان مجددا باز شده است. صبح روز سه‌شنبه «آژانس حفاظت از نیروهای پنتاگون» در پیامی به کارکنان این وزارتخانه بسته شدن ساختمان را اعلام کرد. این آژانس اما ساعت ۱۲:۱۱ ظهر اعلام کرد که ساختمان باز شده است گرچه درِ ورودی به ایستگاه اتوبوس و یکی از راهروهای اصلی همچنان تعطیل‌اند. پیش از آن در حوالی ساعت ۱۰:۴۵ صبح پیغامی از بلندگوی پنتاگون پخش شد و از کارمندان خواست تا اطلاع ثانوی محل را ترک نکنند. مجموعا بسته بودن ساختمان پنتاگون حدود ۷۵ دقیقه طول کشید.

این تیراندازی در ایستگاه اتوبوسی صورت گرفت که هزاران نفر از کارمندان پنتاگون هر روز برای حضور در محل کار خود از آن گذر می‌کنند. چندین خط اتوبوس‌های محلی از این ایستگاه عبور می‌کنند.

هنوز ماهیت این حادثه معلوم نیست. خبرنگار آسوشیتدپرس خبر از شنیدن صدای تیراندازی در نزدیکی محل داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریس لِیمن، سخنگوی «سازمان حفاظت از نیروهای پنتاگون»، گفت: «فعلا ما تنها تایید کرده‌ایم که ورود و خروج به پنتاگون منع شده است. حادثه‌ای در مرکز حمل و نقل پنتاگون صورت گرفته است.» این «مرکز حمل و نقل» بسیار نزدیک ساختمان پنتاگون است و چند قدم با در ورودی آن فاصله دارد.

آقای لیمن گفت محل حادثه امن نیست و از مردم خواست از آن دوری کنند. او به اولین سوال‌های رسانه‌ها در مورد این‌که فرد تیرانداز که بوده و آیا افرادی زخمی شده‌اند یا نه پاسخ نداد.

نهادهای امدادی محل خبر از «چند نفر» زخمی در اثر «یک حادثه خشونت‌بار» در ایستگاه اتوبوس پنتاگون دادند.

حداقل سه نفر بر اثر این حمله به بیمارستان برده شدند. به گزارش رسانه‌های محلی به نقل از مقامات، یک قربانی با هلیکوپتر به بیمارستان برده شد و دو نفر با آمبولانس.

به قطارهای مترو دستور داده شده ایستگاه پنتاگون را دور بزنند. نیروهای پلیس در حال تحقیقات گسترده محلی در مورد این حادثه هستند.

همین ایستگاه، یازده سال پیش در مارس ۲۰۱۰ نیز مورد حمله قرار گرفت. در آن واقعه فردی به نام جان پاتریک بِدل با دو اسلحه شروع به تیراندازی به ایست امنیتی نزدیک خروجی متروی پنتاگون کرد. در آن حادثه دو نیروی پلیس زخمی شدند و  بِدل به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

عکس از آندرو هارنیک، آسوشیتدپرس

بیشتر از جهان