بازگشت پرالتهاب سیمون بایلز به رقابتهای المپیک با کسب مدال برنز

بایلز با استفاده از فرصت المپیک، یادآوری کرد که ورزشکاران نیز انسان هستند

بایلز پس از مدتها غیبت روی چوب موازنه ظاهر شد - ـLIONEL BONAVENTURE / AFP

سیمون بایلز، ژیمناست آمریکایی با بازگشت شجاعانه به مسابقات المپیک در روز سه‌شنبه، سوم اوت، در رشته چوب موازنه ژیمناستیک برنده مدال برنز المپیک توکیو شد.

بایلز با استفاده از فرصت المپیک، یادآوری کرد که ورزشکاران نیز انسان هستند.

مدال طلای ژیمناستیک هنری زنان المپیک، به گوان چیچن، ژیمناست چینی با امتیاز ۱۴.۶۳۳ تعلق گرفت و مدال نقره به تانگ شیجینگ، دیگر ژیمناست چینی رسید، اما بایلز که با مدال برنز در سکوی سوم ایستاد، به دلیل شهامت بازگشت به مسابقه کانون توجه قرار گرفت.

سیمون بایلز که برنده چهار مدال طلا و یک برنز در مسابقات المپیک ریو است، گفت:‌ «با توجه به تجربیاتی که از سر گذراندم، از این که یک بار دیگر بیرون آمدم، به خودم افتخار می‌کنم.»

او که در مجموع برنده ۳۲ مدال المپیک و قهرمانی جهانی است، درباره مدال برنز خود گفت:‌ «این برد شیرین‌تر است. بعد از آنچه که از سرگذراندم، ارزش این مدال برایم بیشتر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیمون بایلز ۲۴ ساله و پرافتخارترین ژیمناست تاریخ ایالات متحده آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد که به علت فشارهای روانی تصمیم گرفته از المپیک توکیو کنار برود.

گفته می‌شود فشار روانی ناشی و بحران عدم اعتماد به نفس ناشی از توقع بالا و همچنین قرار گرفتن در کانون توجه جهان، دلیل تصمیم این ژیمناست بود.

بایلز بعدا گفت که دچار نوعی بن‌بست روانی شده بود که ژیمناست‌ها را هنگام اجرای حرکات پرشی مخالف جاذبه زمین، دچار گیجی می‌کند.

بایلز در روز آخر مسابقات ژیمناستیک هنری در المپیک توکیو، هنگام حضور در سالن با تشویق و استقبال گرم تماشاگران مواجه شد.

سیمون بایلز گفت:‌ «از نظر سلامت روانی هنوز راه درازی در پیش دارم، اما مطرح شدن بحث سلامت روان برای من ارزش بسیاری دارد.»

او گفت:‌ «مردم باید بدانند که ما نیز آدم هستیم، و تنها برای سرگرمی آفریده نشده‌ایم. پشت صحنه وقایعی رخ می‌دهد که مردم از آن بی‌خبرند.»

خبرگزاری رویترز نوشته است، اجرای روز سه‌شنبه سیمون بایلز آن چیزی نبود که از ورزشکار فوق‌العاده‌ای که دارای عنوان بزرگترین ژیمناست همه دوران‌هاست انتظار می‌رود، اما اجرایی جسورانه و باشهامت بود.

سیمون بایلز گفت که در مسابقه امروز توقع مدال گرفتن نداشت، بلکه فقط می‌خواست بر صحنه رقابت برود.

بیشتر از ورزش