جوکوویچ مغموم‌ترین و بلیندا بنچیچ موفق‌ترین تنیسور در رقابت‌های المپیک توکیو

جوکو که دو مدال برنز المپیک را در کارنامه خود داشت نتوانست برای سومین بار این مدال را به دست آورد

شکت جوکوویچ مقابل بوستا از اسپانیا - Tiziana FABI / AFP

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان که در بازی نیمه‌نهایی المپیک توکیو رقابت را در سه ست به زورف آلمانی واگذار کرده بود برای کسب مدال برنز مسابقات مقابل بوستا از اسپانیا قرار گرفت.

او پس از باخت مقابل زورف گفته بود که از شکست در این مرحله از مسابقات بسیار ناامید شده است چراکه جریان بازی را کامل در اختیار داشته است و ناگهان همه چیز تغییر کرده و از حرکت ایستاده است. او معتقد است در بازی نیمه‌نهایی نتوانسته از سرویس‌های همیشگی خود استفاده کند. جوکو در بازی رده‌بندی مقابل تنیسور جوان اسپانیایی، کارنیو بوستا، هم کار سختی را پیش رو داشت. او ست اول را ۶-۴ به بوستا واگذار کرد و با تلاش بسیار زیاد و بازی نسبتا بهتر توانست ست دوم را در تایبرک ۷-۶ پیروز شود. اما ضربات اشتباه و خستگی بیش از اندازه ناشی از گرمای هوا کار را برای جوکو بیش از پیش سخت‌تر کرد و عصبانی شدن او در جریان بازی باعث شد تا بوستا بتواند بر بازی مسلط شود و ست سوم را ۶-۳ به پیروزی برسد و برنده این مسابقه و مدال برنز مسابقات المپیک توکیو شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به این ترتیب جوکو که دو مدال برنز المپیک را در کارنامه خود داشت نتوانست برای سومین بار این مدال را به دست آورد. او همچنین در بخش دو نفره مختلط نیز به همراه هم‌وطن خود استویانوویچ مقابل تیم دو نفره کمیته المپیک روسیه در دیدار نیمه‌پایانی شکست خوردند و باید برای تصاحب مدال برنز تلاش کند و این شاید آخرین شانس جوکو در مسابقات المپیک برای کسب یک مدال دیگر باشد.

اما در حالی که فقط یک روز تا پایان رقابت‌های تنیس المپیک باقی مانده است تیم سوییس در بخش زنان، هم در مسابقه انفرادی و هم در رقابت‌های دو نفره به فینال مسابقات راه پیدا کرده است. شاید کمتر کسی گمان می‌کرد که از بین این همه بازیکن صاحب‌نام در این رقابت‌ها بلیندا بنچیچ سوییسی در دو دیدار پایانی حضور داشته باشد. بنچیچ بیست و چهار ساله و جوان که تاکنون هیچ عنوان درخشانی در رقابت‌های تنیس به دست نیاورده است حالا باید در هر دو بخش دیدار پایانی را برگزار کند و تاکنون مدال نقره خود را قطعی کرده است.

بنچیچ در دیدار نیمه‌نهایی مسابقات انفرادی الینا ریباکینا از قزاقستان را در یک بازی دشوار در سه ست مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه پیدا کرد. او همچنین در دیدار دو نفره به همراه هم‌وطن خود گولوبیچ موفق شد تیم قدرتمند برزیل را در نیمه‌نهایی مغلوب کند و در دیدار پایانی مسابقات دو نفره نیز حضور خواهد داشت. این اولین حضور بنچیچ جوان در رقابت‌های المپیک است و می‌تواند آغاز موفقیت‌های جدیدی در زندگی ورزشی او باشد.

بیشتر از تنيس