دیدار حمایتی رومن آبراموویچ از تیم زنان باشگاه چلسی

آبی‌پوشان چلسی در ورزشگاه هاموشاوا به مصاف تیم ملی اسرائیل می‌روند

JEFF PACHOUD / AFP

وقتی تیم زنان چلسی به مربی‌گری اِما هیز مشغول بازدید از اماکن تاریخی اورشلیم بود، رومن آبراموویچ با ایشان به طور سرزده ملاقات کرد. مالک باشگاه چلسی با زنان آبی‌پوش در روز دوشنبه ملاقات کرد، برای مدتی با آنها گپ زد و با ایشان عکس یادگاری گرفت.

زنان چلسی قرار است در بعدازظهر سه‌شنبه و در ورزشگاه ۱۳ هزار نفری هاموشاوا شهر تل‌آویو به مصاف تیم ملی زنان اسرائیل بروند.

سرمربی هیز اذعان کرد که تیمش که به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان راه یافته بود، از این بازدید آبراموویچ بسیار روحیه گرفته است. او به پی‌ای (PA) گفت: «من به بچه‌های تیم نگفتم کجا می‌رویم که به اندازه کافی شگفت‌زده شوند. وقتی وارد اتاق شدیم آنها مانند دختران نوجوان خوشحال و خندان شدند. اما هنگامی که میلی برایت و کارلی تلفورد پیش آبراموویچ رفته و از او تقاضای عکس گرفتن کردند، همه دختران خواستند که تک‌تک با او عکس بگیرند.»

خانم هیز ادامه داد: «ما در این ملاقات فقط درباره این بازی صحبت نکردیم بلکه به بحث درباره عملکرد تیم طی این فصل و فصل‌های گذشته پرداختیم و او گفت که چقدر به این تیم و دستاوردهای آن مفتخر است. برای بازیکنان خیلی تقویت روحیه خوبی بود، به ویژه که در اورشلیم هم اتفاق افتاد، تجربه‌‌ای بی‌نظیر برای همه بچه‌ها بود.»

چلسی همواره به کارزار «نه به یهودی‌ستیزی» خود متعهد بوده است که به شدت هم توسط آبراموویچ، مالک این باشگاه حمایت می‌شود. این شهروند اسرائیلی-روسی یکی از عوامل اصلی برگزاری بازی دوستانه میان چلسی با نیوانگلند رولوشن در ماه مه بود که طی آن مالک هر دو باشگاه ۱ میلیون دلار به خیریه‌های مرتبط کمک کردند.

تیم زنان چلسی در حال لذت بردن از قدم زدن عصرانه خود در اماکن باستانی اورشلیم بود که سرزده با مالک باشگاه خود، آبراموویچ در نزدیکی دیوار ندبه ملاقات کرد.

خانم هیز گفت: «ما تجربه‌ بسیار تاثیرگذاری داشتیم و در پایان هم همان‌طور که رسم است، هر یک یادداشت‌هایی خصوصی نوشتیم و در دیوار ندبه قرار دادیم. این یادداشت‌ها یادآور اموری بودند که در زندگی به آن نیاز داریم و نه فقط اموری که دوست داریم، اموری که مهم هستند. روزی زیبا برای تمام بازیکنان و کارمندان تیم بود.»

او ادامه داد: «این واقعیت که توانستیم با رومن به جای زمین تمرین، در اسرائیل وقت بگذرانیم نه تنها نشان تعهد او به فوتبال زنان است بلکه همینطور باعث توجهات بیشتر به بازی فوتبال زنان شده و تاثیر شگرف آن نه فقط بر جوانان حاضر در اینجا بلکه برای تمام بازیکنان ملموس است.»

وی افزود: «پس خیلی دیدار مهمی بود. رفتن به اورشلیم برای خیلی‌ از ما بسیار معنادار بود. دور میز شام نشستیم و از اهمیت درک تاریخ این منطقه حرف زدیم، اهمیت درک ارزش جان آدمی، و اهمیت و عشق به بازی کردن برای باشگاهی که این امور برایش اهمیت والایی داشته و همواره از فوتبال زنان حمایت کرده است.»

او اظهار داشت: «در کل روزی سراسر خوب و درخشان با فرصت تفکر و تامل بود و روزی که آن را با مالک باشگاه خود سپری کردیم که برای همه بسیار دلپذیر بود. این تجربه برای همه به شدت معنوی بود، ما را به یکدیگر نزدیک‌تر کرد و ارزش والای زندگی و مراقبت کردن از یکدیگر را در ما نهادینه ساخت.»

از آنجا که تور چلسی در اسرائیل بسیار فراتر از بازی‌های دوستانه و آماده شدن برای فصل جاری است، این تیم صبح روز یکشنبه را صرف مربی‌گری و آموزش جوانان اسرائیلی و فلسطینی کرد.

بروس باک، مدیرعامل باشگاه چلسی نیز اذعان کرد که اولین سفر به اسرائیل تجربه‌ای تاثیرگذار برایش بوده است. او به پی‌ای گفت: «ما فکر کردیم با آوردن تیم زنان به اسرائیل به آنها تجربه‌های بیشتری در زندگی داده و افق دید آنان را گسترش دهیم. این اولین سفر من به اسرائیل بود و دیروز روز به شدت تاثیرگذاری بود. ما خیلی از کارزار نه به یهودی‌ستیزی خویش راضی و خوشحال هستیم و به پیگری آن ادامه خواهیم داد به امید این که بتوانیم تاثیری معنادار از خود به جا گذاریم.»

آقای باک ادامه داد: «ما امیدواریم بتوانیم باشگاه‌های دیگر را نیز راضی کنیم که کارزارهای خود را با مضامینی مشابه به راه اندازند و این امر را تدریجی و گام به گام پی خواهیم گرفت. خیلی سخت است که پیشرفت را اندازه گرفت، ولی ما کاملا به کاری که انجام‌ می‌دهیم باور داریم. ما معتقدیم راه حل در آموزش است و امیدواریم که در طول زمان بتوانیم مشارکت‌هایی هرچند اندک در راستای حل مشکل ارائه دهیم.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش