یاسمین الدباغ پرچمدار عربستان سعودی درالمپیک توکیو

یاسمین الدباغ، دونده سرعت ۲۳ ساله یکی از اعضای تیم ۳۳ نفره عربستان، در توکیو است

 حمل پرچم عربستان سعودی، یاسمین الدباغ را از یک دونده ناشناس عربستانی به یک چهره بین‌المللی تبدیل کرد.

جمعه‌شب، در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، زمان رژه ورزشکاران المپیکی‌ عربستان سعودی، یاسمین الدباغ، در کنار حسین علیرضا، قایقران سعودی، پرچم‌داران عربستان در مراسم افتتاحیه توکیو ۲۰۲۰ بودند.

یاسمین الدباغ، دونده سرعت ۲۳ ساله یکی از اعضای تیم ۳۳ نفره عربستان، در توکیو است که تنها سه هفته قبل از آغاز این رویداد به فهرست شرکت‌کنندگان آن اضافه شد.

الدباغ اولین رقابت خود در المپیک را در رشته دو ۱۰۰ متر در ورزشگاه المپیک توکیو جمعه ۳۰ ژوئیه انجام خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الدباغ درباره اینکه چطور سر از دوومیدانی در آورد به عرب نیوز گفت: «از زمانی که به یاد می‌آورم، ورزش همیشه علاقه من بود. از زمانی که دانش‌آموز مدرسه بودم، همه‌چیز ورزش را دوست داشتم، از بسکتبال، شنا، والیبال و ژیمناستیک اما دوومیدانی در قلب من جایگاه استثنایی داشت.»

الدباغ به یاد می‌آورد که وقتی وی برای اولین بار تمرین را شروع کرد، دسترسی به امکانات دویدن مخصوصاً برای زنان ورزشکار چالش‌برانگیز بود. او، می‌گوید دیگر چنین نیست.

«ما در تمام رشته‌های ورزشی از جمله ورزش زنان شاهد سرمایه‌گذاری گسترده هستیم.»

به گفته یاسمین، در زمانی که مشارکت زنان و پذیرش فرهنگی آن در عربستان پایین بود خانواده‌اش بزرگ‌ترین حامی او بودند. او می‌گوید «هر زمان که احساس تردید یا ترس می‌کردم، آن‌ها کسانی بودند که به من کمک کردند بر این مسئله غلبه کنم. آن‌ها همیشه اطمینان داشتند که من روزی می‌توانم آرزویم را برای المپیکی شدن محقق کنم.»

الدباغ به‌طور خاص از دونده آمریکایی الیسون فلیکس الهام گرفته است که در طول زندگی حرفه‌ای خود ۲۶ مدال طلا، هشت نقره و چهار برنز به دست آورده است؛ و در توکیو ۲۰۲۰ نیز حضور دارد.

الدباغ گفت: «دلیل اینكه من الیسون را بسیار تحسین می‌کنم این است كه او علاوه بر موفقیت خارق‌العاده در ورزش، همسر، مادر و بنیان‌گذار یک نشان تجاری است كه در مورد محصولات تخصصی زنان فعال است. او از جهت تعادل بخشیدن به جنبه‌های مختلف زندگی الهام‌بخش من و بسیاری از زنان در سراسر جهان است.»

وقتی در ساعات اولیه روز جمعه پا به استادیوم المپیک بگذارد، در برابر بهترین دونده‌های جهان قرار می‌گیرد، او با اشاره به اینکه از این اختلاف سطح مطلع است می‌گوید: «من می‌دانم که در مقایسه با رقبای دونده خود بسیار بی‌تجربه هستم، اما من به‌طور حتم از فرصت حضور در توکیو، درس‌های بسیاری خواهم آموخت که امیدوارم بتوانم آینده خود را به‌عنوان یک ورزشکار بسازم.»

 عربستان سعودی ۳۳ ورزشکار از جمله یک دونده و یک جودوکار زن در المپیک توکیو دارد. اولین حضور این کشور در المپیک در سال ۱۹۷۲ بود و تا کنون ورزشکاران این کشور توانسته‌اند یک مدال نقره و دو برنز از این رقابت‌ها به خانه ببرند.

بیشتر از ورزش