شایعه خرید با رمزارز در آمازون جهش بهای بیت‌کوین را در پی داشت

آمازون در مورد هیچ کدام از طرح‌های رمزارزی احتمالی خود رسما اظهارنظر نکرده است

ارزش بیت‌کوین در هفته گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است - Pexels

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آنکه آمازون، غول تجارت الکترونیکی، در پی استخدام رئیس بخش ارز دیجیتالی و محصولات زنجیره بلوکی (بلاک‌چین) است، بهای بیت‌کوین روز یکشنبه سوم مرداد، بالاترین جهش خود در شش هفته گذشته را داشت و برای نخستین بار از ۲۶ خرداد تاکنون، به بهای بیش از ۳۹ هزار دلار معامله شد.

این رمزارز که ارزش آن در هفته گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته، برای نخستین بار از ۱۹ اردیبهشت، از میانگین ارزش خود در ۵۰ روز نیز فراتر رفته است.

این تازه‌ترین جهش پس از آن رخ داد که آمازون در درگاه استخدام خود اعلام کرد که در پی استخدام فردی «مبتکر در حوزه پرداخت‌ها و سامانه‌های مالی» است. در آگهی این شرکت فناوری چندملیتی آمده است که داوطلبان باید در «فناوری زنجیره بلوکی، دفترکل توزیعی و رمزارز و ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی» تخصص داشته باشند و بتوانند «نگرش کلی و راهبرد تولید» این شرکت را پیش ببرند و «خرید و سرمایه‌گذاری قابلیت‌های نو را هدایت کنند».

بنا بر این آگهی استخدام، رئیس محصولات رمزارزی عضو گروه پذیرش و کارکرد پرداخت‌های این شرکت خواهد بود و با بخش خدمات وب آمازون (ای.‌دبلیو.اس) برای تدوین راهبرد رمزارزی و گنجاندن آن در تعامل با مشتریان هم همکاری خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه سیتی ای.ام به نقل از یک منبع آگاه ناشناس گزارش داد که این غول تجارت الکترونیکی همچنین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۲ رمزارز اختصاصی خود را تولید کند و تا پایان امسال پرداخت‌های بیت‌کوینی را هم اجرایی کند.

ویجی آیار، رئیس بخش آسیا-اقیانوسیه صرافی رمزارزی لونو در سنگاپور، در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ گفت که شایعات ورود آمازون به حوزه رمزارز می‌تواند در افزایش بهای روز یکشنبه بیت‌کوین نقش داشته باشد.

آمازون در مورد هیچ کدام از طرح‌های رمزارزی احتمالی خود رسما اظهارنظر نکرده اما به گفته سخنگوی آمازون، نوآوری‌های محیط رمزارز این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است و در حال بررسی امکانات است.

در چند گزارش خبری به نقل از این سخنگو آمده است: «به باور ما اساس آینده را فناوری‌های جدیدی می‌سازند که  پرداخت‌های نوین، سریع و ارزان را میسر می‌کنند و امیدواریم مشتریان آمازون نیز هر چه زودتر از چنین آینده‌ای بهره‌مند شوند.»

بهای بیت‌کوین بعد از جهش به بیش از ۳۹ هزار و ۴۰۰ دلار در روز یکشنبه سوم مرداد، در همان روز به ۳۳ هزار و ۸۸۱ دلار و ۳۰ سنت کاهش یافت اما دوباره در روز دوشنبه ۴ مرداد، به حدود ۳۸ هزار و ۳۰۰ دلار رسید.

بهای سایر رمزارزها از جمله اتر و دوج‌کوین نیز در پی انتشار گزارش‌ها مبنی بر علاقه آمازون به نوآوری‌ در حوزه پرداخت دیجیتالی افزایش یافته است.

روند مثبت این ارزهای مجازی همچنین در پی حمایت اخیر ایلان ماسک و جک دورسی، میلیادرهای حوزه فناوری و کتی وود، موسس و رئیس شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری آرک اینوست از بیت‌کوین رخ داده است.

© The Independent

بیشتر از اقتصاد