تاکید بایدن بر حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در گفت‌وگو با اشرف‌غنی

رئیس‌جمهوری افغانستان روز جمعه از گفت‌وگوی تلفنی خود با جو بایدن درباره آخرین تحولات کشورش خبر داد

روند خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان از اول ماه مه آغاز شد و قرار است طبق برنامه اعلام شده تا یازدهم سپتامبر سال جاری به پایان برسد-NICHOLAS KAMM / AFP

رئیس‌جمهوری افغانستان روز جمعه در رشته توئیتی از گفت‌وگوی تلفنی خود با رئیس‌جمهوری ایالات متحده درباره آخرین تحولات کشورش خبر داد و گفت جو بایدن به او اطمینان داده است که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیز حمایت از نیروهای امنیتی آن ادامه خواهد یافت.

اشرف‌غنی در نخستین توییت خود نوشته است، «ما درباره روابط رو به تحول اما ادامه‌دار بین دو کشور صحبت کردیم. پرزیدنت بایدن به من اطمینان دوباره داد که پشتیبانی از نیروهای امنیتی ملی افغان ادامه خواهد یافت. ما اطمینان داریم که آنها از افغانستان محافظت و دفاع می‌کنند.»

رئیس جمهوری افغانستان افزود، «ما بر اهمیت گردهم آمدن افغان‌ها برای صلح و امنیت تاکید کردیم و بار دیگر بر مشارکت پایدار، حمایت ادامه‌دار دیپلماتیک و اقتصادی از دولت و نیروهای امنیتی افغانستان، و اهمیت دستاوردهایی که در بیست سال گذشته حاصل شده، تاکید کردیم.»

روند خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان از اول ماه مه آغاز شد و قرار است طبق برنامه اعلام شده تا یازدهم سپتامبر سال جاری به پایان برسد. با آغاز خروج نظامیان خارجی از افغانستان، گروه طالبان حملات خود را برای تصرف مناطق بزرگی از کشور تشدید کرده است.