محکومیت تلاش حکومت ایران برای ترور و آدم ربایی

اقدام به آدم‌ربایی، سرکوب و ترور مخالفان و دگراندیشان در داخل و خارج کشور، تلاش برای ارعاب و ایجاد وحشت در جامعه است

تصاویر متهمان منتشر شده در وب‌سایت وزارت دادگستری آمریکا

جمعی از فعالان و کنشگران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکومیت تلاش جمهوری اسلامی برای ربودن یک خبرنگار زن ساکن ایالات متحده، از کشورهای جهان خواستند تا در برابر این اقدام جمهوری اسلامی ایران، موضع جدی بگیرند.

در این بیانیه، با اشاره به سابقه بیش از چهار دهه ای حکومت جمهوری اسلامی در حذف مخالفانش، از اقدام به آدم‌ربایی، سرکوب و ترور مخالفان و دگراندیشان در داخل و خارج کشور، به عنوان تلاشی برای ارعاب و ایجاد وحشت در جامعه یاد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخشی از این بیانیه با اشاره به قتل افرادی مانند شهریار شفیق، غلامعلی اویسی، شاپور بختیار، عبدالرحمان برومند، عبدالرحمان قاسملو، کاظم رجوی، غلام کشاورز، فریدون فرخزاد، محمدصادق شرفکندی و... آمده است که در تمام این سال‌ها، در کنار بیت رهبری، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی چون سپاه قدس، نقش مهم در سازماندهی و اجرای عملیات تروریستی برون‌مرزی داشته‌اند.

همچنین تاکید شده که کنسولگری‌ها و سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی نقش محلی را برای جاسوسی و اجرای اقدامات تروریستی ایفا می‌کنند.

در ادامه با اشاره به ماجرای ربودن روح‌الله زم و اعدام او در ایران، طرح تلاش برای ربودن مسیح علی‌نژاد را نیز در همین راستا عنوان شده و از همه دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی خواسته شده که قاطعانه و مسئولانه از جان و امنیت شهروندان و پناهندگان گریخته از ایران حفاظت کنند و به آدم‌ربایان، تروریست‌ها و لابی‌های حکومت ایران، فرصت و امکان اقدام‌های ضد انسانی و تروریستی را ندهند.

دادگاه فدرال منتهن روز سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه یک مامور اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و اعضای دستگاه اطلاعاتی این کشور را به توطئه برای ربودن مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در نیویورک متهم کرد که این موضوع با واکنش افکار عمومی در داخل و خارج از کشور مواجه شده است.

در میان امضا کنندگان این بیانیه، نام افرادی مانند شهرام آذر، شهریار آهى، فاطمه سپهری، میترا بابک، احمد باطبی، نورالدین پیرمؤذن، محمود تجلى‌مهر، بیتا جورابدوز، احمد رافت، بیژن کیان، مریم معمارصادقی و ... به چشم می خورد.