کیهان: هزینه اقدام علیه امنیت ملی پایین آمده بود؛ زم را اعدام کردیم

کیهان در حالی ربوده شدن و اعدام زم را موفقیت توصیف می‌کند که هنوز روشن نیست فخری‌زاده چطور در دماوند کشته شد

 روح‌الله زم، موسس کانال تلگرامی آمدنیوز که به اعدام محکوم شد - عکس از ‌AmirMehdi Heydar/ Tasnim

سه روز پس از اعدام روح‌الله زم، موسس کانال تلگرامی آمدنیوز و در حالی که واکنش‌های بین‌المللی در محکومیت این اقدام ادامه دارد، روزنامه کیهان دلیل اعدام زم را «پایین آمدن هزینه اقدام علیه امنیت ملی» عنوان کرد.

این روزنامه که به انعکاس دیدگاه‌های «بیت رهبری» مشهور است، نوشت: «طی چند سال اخیر، هزینه جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی در ایران بسیار پایین آمده بود و برخی متهمان پس از تحمل چند سال حبس در جریان مبادله آزاد می‌شدند».

این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال از اعتراض‌های مردمی آبان ۹۸، هنوز تعداد کشته‌ها و بازداشتی‌های سرکوب خونین این اعتراض‌ها مشخص نیست و ده‌ها جوان معترض زیر حکم اعدام قرار دارند یا مانند نوید افکاری حکم اعدام آنها اجرا شده است.

کیهان که همواره مواضع بسیار تندی علیه روزنامه‌نگاران دارد، با طرح این پرسش که چرا برخی دولت‌های اروپایی از اعدام زم «به دست و پا افتادند»، نوشت: «علت عمده این است که اعدام زم، قطع زنجیره این توهم بود که سوژه‌های سرویس‌های جاسوسی انگلیس، فرانسه و آلمان، در معرض تهدید قرار ندارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اروپا اعدام «وحشیانه زم» را محکوم کرده و از شرکت در اجلاس اقتصادی ایران-اروپا که قرار بود از روز دوشنبه آغاز شود، انصراف داده است.

کیهان همچنین تهدید می‌کند که «شکار مزدوران» به  داخل خاک ایران محدود نمی‌شود و «ابعاد فرامرزی» دارد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز پیش از این از سپاه خواسته بود تنها به داخل مرزهای ایران اکتفا نکند.

کیهان در ادامه به آنچه که «شکار» ریگی، زم، شارمهد و اسیود می‌خواند، اشاره کرده و تهدید می‌کند که دیگران نیز در فهرست حسابرسی قرار دارند.

اما کیهان در حالی ربودن افراد به دست «سربازان گمنام امام زمان» در خارج از کشور و اعدام آنها را یک موفقیت توصیف می‌کند که هنوز روشن نیست محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه‌های هسته‌ای-نظامی جمهوری اسلامی چطور در دماوند کشته شد یا چه افراد یا گروهی در ماجرای کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس در عراق، با آمریکا همکاری کرده‌اند.