دو مامور پلیس تگزاس تحت پیگرد کیفری قرار نگرفتند 

برادر قربانی می‌گوید پلیس با برادرم مثل یک سگ رفتار کرد

عکس از شبکه های اجتماعی

با وجود اینکه انتشار آنلاین تصاویر مامورانی که سوار بر اسب با طناب یک مرد آمریکایی-آفریقایی را دنبال خود می‌بردند باعث خشم گسترده مردم شد، این مامورین در این ایالت تحت پیگرد کیفری قرار نخواهند گرفت.

این تصمیم، روز جمعه توسط پلیس‌ سواره تگزاس اعلام شد. آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند در تحقیقات اولیه هیچ دلیل موجهی برای انجام تحقیقات جنایی پیدا نشده است.

در تاریخ ۳ اوت مردم مامورین اداره پلیس گالوستون را دیده بودند که سوار بر اسب دونالد نیلی ۴۳ ساله را با طنابی که به دستبند وی وصل شده بود به دنبال خود می‌بردند.

این دو افسر، به اسم پ. براش و ای. اسمیت، آقای نیلی را به اتهام تخطی از قانون دستگیر کرده بودند.

اندی نیلی، برادر آقای نیلی، به تلویزیون محلی KPRC گفت: کاری که آنها انجام دادند واقعا غیر انسانی بود. آنها طوری با برادرم رفتار کردند که انگار او یک سگ است.

به‌رغم تصمیم پلیس سواره تگزاس، این حادثه باعث خشم عمومی شد به طوری که رئیس پلیس گالوستون، ورنون ال هیل، ناچار شد که بیانیه عذرخواهی منتشر کند. او در این بیانیه گفته است از این که افسران او باعث «شرمساری غیرضروری» این مرد شده‌اند، پوزش می‌طلبد. سپس آقای هیل از اداره کلانتری شهر گالستون و بخش پلیس سواره تگزاس خواست تا درباره این رویداد تحقیق کنند.

اما پلیس سواره تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کردد که آنها این موضوع را با اداره دادستان عمومی منطقه شهر گالستون بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این دو افسر، قانون را نقض نکرده‌اند.  

پس از آنکه این اتفاق توجه مردم سراسر کشور را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرد، آقای هیل در بیانیه‌ای گفت: افسران من هنگام دستگیری به هیچ وجه نیت بدی نداشته‌اند، اما ما بلافاصله خطی مشی را تغییر داده‌ایم تا از استفاده از این روش جلوگیری شود و کلیه دوره‌های آموزشی پلیس سواره و رویه کار خود را مرور خواهیم کرد تا روش‌های مناسب‌تری پیدا کنیم.

خانواده نیلی درخواست کرده‌اند، فیلمی که با دوربین‌های همراه این دو افسر پلیس گرفته شده است، منتشر شود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از جهان