کوکو گاف، جوان‌ترین تنیسور رقابت‌های المپیک، به کرونا مبتلا شد

او قرار بود هم در بخش انفرادی و هم در قسمت دو نفره برای کشورش بازی کند و پس از کناره‌گیری سرنا ویلیامز، آمریکایی‌ها در این رقابت‌ها به او امید بسیاری داشتند

کوکو گاف در رقابتهای تنیس ویمبلدون - Glyn KIRK / AFP

تنیسور زن ۱۷ ساله آمریکایی با مثبت شدن جواب آزمایش کرونای خود، فرصت حضور در المپیک توکیو‌ را از دست داده است. کوکو گاف که در سال جاری و در مسابقات در بخش زنان به دور چهارم رقابت‌های ویمبلدون و یک چهارم نهایی مسابقات آزاد فرانسه راه یافت و از بازیکنان اصلی تیم چهار نفره آمریکا برای تنیس انفرادی زنان بود، نمی‌تواند تیم کشورش را در این مسابقات همراهی کند.

گاف قرار بود جوان‌ترین تنیسور المپیک از سال ۲۰۰۰ تاکنون باشد اما مانند بسیاری از ستاره‌های دیگر تنیس، شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست داد. او قرار بود هم در بخش انفرادی و هم در قسمت دو نفره برای کشورش بازی کند و پس از کناره‌گیری سرنا ویلیامز، آمریکایی‌ها در این رقابت‌ها به او امید بسیاری داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تنیسور جوان در اینستاگرام خود خطاب به هواداران و کاروان ایالات‌متحده آمریکا نوشت: «باید این خبر ناراحت‌کننده را با شما به اشتراک بگذارم و بگویم که ناامید شدم؛ چرا که که جواب آزمایش کووید من مثبت شده است و نمی‌توانم در رقابت‌های المپیک توکیو حضور داشته باشم. این برای من همیشه مانند یک رویا بود که بتوانم برای تیم آمریکا در رقابت‌های المپیک مسابقه دهم و امیدوارم در آینده شانس بیشتری برای تحقق این رویا داشته باشم. برای تیم آمریکا در مسابقات المپیک آرزوی موفقیت می‌کنم و برای تمامی تیم و برگزارکنندگان رقابت‌ها آرزوی سلامتی دارم.»

البته به نظر می‌رسد مشکلات این ویروس به همین‌جا تمام نخواهد شد؛ چرا که شش تن از اعضای تیم المپیک بریتانیا نیز پس از مثبت شدن نتیجه تست کرونا به قرنطینه رفته‌ و در روزهای نخست وارد شدن تیم‌ها به کشور ژاپن، دو تن از اعضای تیم المپیک استرالیا نیز وضعیتی مشابه داشته‌اند.

متئو برتینی ایتالیایی یکی دیگر از تنیسورهایی است که انصراف خود از شرکت در این رقابت‌ها را در دقایق پایانی اعلام کرده است. او که هفته گذشته فینال رقابت‌های ویمبلدون را مقابل جوکوویچ برگزار کرد، گفته است که به دلیل مصدومیت از ناحیه پا قادر نخواهد بود در این رقابت‌ها شرکت کند و همراه کاروان المپیک ایتالیا باشد

البته به نظر می‌رسد این کناره‌گیری‌ها تماما به دلیل مصدومیت نیست و بازیکنان خطر ابتلا به کرونا در این مسابقات را بالا می‌دانند؛ حضور ۱۱ هزار ورزشکار در دهکده المپیک، محل برگزاری مسابقات، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش خواهد داد و به‌ این‌ ترتیب بسیاری ترجیح می‌دهند در رقابت‌ها شرکت نکنند؛ اما به هرحال رده‌بندی بازیکنان تنیس در این رقابت‌ها انجام شده است و جوکوویچ از صربستان، مدودف از روسیه و سیتسیپاس از یونان به ترتیب شانس‌های اول تا سوم برای کسب مدال طلا در این رقابت‌ها به شمار می‌روند. در قسمت زنان نیز اشلی بارتی از استرالیا، اوساکا از ژاپن و سابالنکا از بلاروس به ترتیب شانس‌های اول تا سوم در این رقابت‌ها برای به دست آوردن مدال طلا خواهند بود.

رقابت‌های تنیس المپیک توکیو از تاریخ دوم مردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ مرداد ادامه دارد.

بیشتر از تنيس