شاهزاده ادوارد به سمت دوک ادینبورو منصوب می‌شود

شاهزاده چارلز قرار است مقام خود به‌عنوان دوک ادینبورو را به برادر کوچک‌ترش واگذار کند

گفته می‌شود این واگذاری لقب تا سال ۲۰۲۹ که ادوارد ۶۵ ساله شود انجام می‌شودـ DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

به گفته دستیار پیشین ملکه، شاهزاده وِلز قرار است مقام خود به‌عنوان دوک ادینبورو را به برادر کوچک‌ترش، اِرلِ وِسِکس، واگذار کند.

پس از مرگ شاهزاده فیلیپ در ماه آوریل (فروردین)، شاهزاده چارلز سمت پدر فقیدش را به ارث برد.

مدت‌هاست انتظار می‌رود این لقب به شاهزاده ادوارد منتقل شود، اما به گفته دیکی آربیتر، دبیر مطبوعاتی پیشین ملکه، این اتفاق تا چند سال دیگر رخ نخواهد داد.

او به روزنامه سان گفت: «رسیدن شاهزاده ادوارد به مقام دوک ادینبورو در دوره بعدی سلطنت هم خواسته پدر فقیدش بود و هم خواسته مادرش است و شاهزاده چارلز نیز برخلاف خواسته آن‌ها عمل نخواهد کرد.»

او افزود: «این اتفاق نه به این زودی، بلکه تا سال ۲۰۲۹ که ادوارد ۶۵ ساله شود خواهد افتاد. دیگر بهتر است به حدس و گمان بی‌اساس پایان دهیم.»

شاهزاده ادوارد در ماه ژوئن (خرداد) درباره مرگ پدرش مصاحبه‌ای داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ در کلیسای سنت جورج در قلعه وینزر به‌دلیل محدودیت‌های کرونا، تنها با حضور ۳۰ نفر برگزار شد.

ادوارد در این مورد به سی‌ان‌ان گفت: «بسیاری از خانواده‌های دیگر هم در این یک سال یا ۱۸ ماه گذشته چنین اتفاقی ‌را تجربه کرده‌اند و مخصوصا به همین دلیل تجربه بسیار تلخی بود. متاسفانه افراد زیادی نتوانستند آن‌گونه که دوست داشتند ادای احترام کنند. فکر می‌کنم عده زیادی دلشان می‌خواست برای حمایت از ملکه آن‌جا می‌بودند.»

ادوارد همچنین در مورد تصمیم‌ ساسِکس‌ها به کناره‌گیری از سمت‌های سلطنتی صحبت کرد.

او گفت: «ببینید، عجیب است ولی همه ما چنین تجربه‌ای داریم. همه ما در زندگی‌ گرفتار دخالت‌ و توجه بیش از حد دیگران شده‌ایم. راهکار هرکدام از ما برای مقابله با این مشکل کمی با دیگری متفاوت بوده است و باور کنید برایشان آرزوی موفقیت داریم. تصمیم بسیار سختی بوده است. برای همه سخت است، به هر حال خانواده یعنی همین.»

© The Independent

بیشتر از زندگی