ابتلای وزیر بهداشت بریتانیا به کرونا

ساجد جاوید که به طور کامل واکسینه شده است اعلام کرد که علایم بیماری در وی خفیف است

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا- REUTERS/Henry Nicholls

وزیر بهداشت بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است. ساجد جاوید در توییترش نوشت که صبح امروز جواب آزمایش کرونایش مثبت شده است، اما به دلیل آن‌که پیش از این دو دوز واکسن دریافت کرده بود، نشانه‌های بیماری در وی خفیف است.

به گزارش رویترز، بریتانیا در هفته‌های اخیر با موج جدید کرونا روبه‌رو بوده است. بوریس جانسون، نخست وزیر، و ساجد جاوید، وزیر بهداشت، گفته‌اند که برنامه واکسیناسیون باعث کاهش چشمگیر مرگ و‌میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در آن کشور شده است.

ساجد جاوید روز ۱۷ مارس در صفحه توییتر خود اعلام کرد که اولین دوز واکسن آسترازنکا را دریافت کرده است و در ۱۶ مه نیز با انتشار عکسی از خود در توییتر، خبر داد که دوز دوم آن واکسن را نیز دریافت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با انتشار ویدیویی مردم را به تزریق واکسن تشویق کرد.

تاکنون دو سوم بزرگسالان در بریتانیا به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، اما هنوز واکسیناسیون کودکان در این کشور آغاز نشده است. برخی از دانشمندان هشدار داده‌اند که برنامه‌های دولت برای کاهش محدودیت‌های کرونایی در حالی که هنوز همه شهروندان کشور واکسینه نشده‌اند، خطرناک است.

«ساجد جاوید» سه هفته پیش بعد از استعفای «مت هنکاک»، وزیر بهداشت پیشین بریتانیا، در پی نقض دستورالعمل‌های کووید-۱۹، به عنوان وزیر بهداشت این کشور معرفی شد.

مت هنکاک روز ۲۶ ژوئن، پس از اذعان به نقض دستورالعمل بهداشتی و بوسیدن و در آغوش گرفتن یکی از همکارانش در محل کار، از مقام خود کناره‌گیری کرد.

بیشتر از جهان