جهت دوربین برای ثبت بوسه وزیر بهداشت سابق بریتانیا دستکاری شده بود

در تحقیق وزارت بهداشت و تامین اجتماعی، متخصصان امنیتی وایت‌هال مشارکت و همکاری می‌کنند

در میانه بحث و تردیدها در مورد چگونگی افشای رابطه مت هنکاک ، گزارش‌ها حاکی از آن است جهت دوربین امنیتی دفتر کار مت هنکاک که صحنه بوسه او و مشاورش را گرفت باید به سمتی دیگری می‌بود.

در اسنادی که دیلی تلگراف مشاهده کرده، از قرار معلوم آمده است اسکاتلند یارد پیشنهاد کرده بود جهت دوربین مداربسته به سمت ایوان و برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی، «دامنه دید محدودی» داشته باشد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه از دفتر کار سابق آقای هنکاک می‌نویسد در مدت تصدی او در سمت وزیر بهداشت، دو بار تغییرهایی اعمال شد.

این روزنامه در ادامه ادعا می‌کند وزارت بهداشت و تامین اجتماعی (DHSC) تحقیق و بررسی خواهد کرد که آیا جهت دوربین هنگام نوسازی و تعمیر [دفتر کار] جابه‌جا شده است یا فرد دیگری که به دفتر هنکاک دسترسی داشته این کار را کرده است.

در گزارشی دیگر، ایونینگ استاندارد به نقل از منابع بلندپایه وایت‌هال [دولت بریتانیا] می‌نویسد که احتمالا دوربین به‌عمد دستکاری شده است.

منبعی آگاه به این روزنامه گفت: «همه ما فکر می‌کنیم مت هنکاک را سر این قضیه واقعا توی هچل انداختند.» منابع آگاه همچنین به این روزنامه گفتند برای نظارت دوربین، به‌جای پلیس یا کارمندان دولت، پیمانکارهای خصوصی گرفته بودند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجموعه‌ای از بازبینی‌های امنیتی در سراسر وست‌مینستر آغاز شده است و مقام‌های وایت‌هال استفاده از دوربین در وزارتخانه‌های دولت را بررسی می‌کنند. در تحقیق وزارت بهداشت و تامین اجتماعی، متخصصان امنیتی وایت‌هال مشارکت و همکاری می‌کنند. 

مدارکی که روزنامه تلگراف مشاهده کرده است نشان می‌دهد تیم امنیتی پارلمان و پلیس لندن بزرگ (Met Police) و مرکز حفاظت از زیرساخت‌های ملی این ساختمان خصوصی را «بررسی امنیتی کامل» کرده‌ بودند.

این روزنامه به نقل از یکی از مدارک می‌نویسد: «ساختمان چند ایوان دارد و پیشنهاد می‌شود این‌ها نیز باید تحت پوشش دوربین‌های امنیتی قرار بگیرند. دوربین‌های انتخابی ثابت خواهند بود یا دامنه دید محدودی خواهند داشت و قرار نیست محدوده‌هایی غیر از ایوان‌ها رصد شود.»

یک کارآگاه سابق اسکاتلند یارد گفت جهت دوربین معمولا برای رصد ایوان طبقه نهم و خروجی اضطراری دفتر وزیر بهداشت سابق بوده است، نه در.

دیوید ویدست، کارشناس امنیتی، گفت به عقیده او «کسی جهت دوربین را عوض کرده است» و در توییتی نوشت: «دوربین مداربسته‌ای که صحنه بوسه مت هنکاک در دفتر کارش را گرفت برای رصد ایوان آن‌جا بود و باید در جهت مخالف می‌بود.»

او در ادامه افزود: «تصمیم‌ به استفاده از این مکان به‌عنوان دفتر کار او احمقانه بود. اما نکته این‌جاست‌ــ کسی جهت دوربین را عوض کرده بود.» او در ادامه افزود: «از منظر امنیتی، معنی ضمنی و پیامدهای این مسئله خیلی بزرگ است.»

در حالی که وزارت بهداشت و تامین اجتماعی در مورد افشای این فیلم تحقیق مستقل می‌کند، قرار است سازمان اطلاعات (MI5) در هفته جاری، در مورد این اتفاق و پیامدهایش برای امنیت ملی با کابینه دولت جلسه و گفت‌و‌گو داشته باشد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت جدید، روز دوشنبه ۲۸ ژوئن (۷ تیر) تایید کرد که دوربین دفترش را قطع کرده‌اند. رابرت باکلند، وزیر دادگستری، گفت پس از دستور «تجسس» وزارتخانه‌اش، به او اطلاع داده‌اند که در دفتر کارش هیچ دوربین مداربسته‌ای نیست.  

وزارت بهداشت و تامین اجتماعی در مورد  گزارش ایونینگ استاندارد اظهارنظری نکرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان