دستشویی ندارد؟ مساله‌ای نیست: یک خانه بدون سرویس بهداشتی در نیوزیلند به بهای یک میلیون پوند به فروش رفت

موفقیت نیوزیلند در مبارزه با کووید‌ـ ۱۹ یکی از دلایل افزایش بهای مستغلات بوده است

نوسازی این خانه دست‌کم ۲۰۰ هزار دلار هزینه دارد -Barfoot & Thompson

یک خانه بدون حمام و دستشویی و نیازمند تعمیرات گسترده در نیوزیلند به مبلغ ۲ میلیون دلار به فروش رفته است. 

در آگهی شرکت مشاوره املاک مسئول فروش این خانه آمده است این ویلا که در سال‌های ۱۹۲۰ در خیابان «اریکی» ناحیه مرغوب «کری لین» اوکلند بنا شده «نیازمند تعمیراتی فوری» است.

نشریه «استاف» گزارش داده که به‌رغم نبود حمام و سرویس بهداشتی و الزام سرمایه‌گذاری کلان برای نوسازی، این خانه در حراج روز پنجشنبه صبح به مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار فروخته شد.

تصاویری که از این خانه کهنه سه اتاق خوابه گرفته شده شامل یک آشپزخانه قدیمی با کفپوش ور آمده و باغی محتاج کار یک باغبان است.

شرکت مشاوره مستغلات «بِرفوت اند تامسون» که مسئول فروش این خانه ۴۸۰ متری استT آن را «ارزان‌ترین خانه فروشی در کری لین» توصیف کرده که معرف بهای سر به آسمان زده خانه در اوکلند است.

شهرداری این شهر ارزش این ویلا را یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار تعیین کرده بود و می‌گوید برای تعمیر و نوسازی این خانه که هیچگونه سرویسی در آن نیست به دست‌کم ۲۰۰ هزار دلار دیگر نیاز است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آگهی شرکت مشاوره مستغلات آمده: «خانه مستقل در منطقه کمربندی شده. می‌توانید اطمینان داشته باشید که سرمایه‌گذاری شما در قلب "گری لین" بازدهی خواهد داشت و صاحبان آینده آن ترجیح خواهند داد در عوض مشاهده تشدید نمادهای شهری مقابل خانه‌شان در محله‌ای مملو از خصوصیاتی ویژه زندگی کنند.» 

کَمبِل دانون، از شرکت مشاوره مستغلات برفوت و تامسون ـ مسئول فروش این خانه ـ می‌گوید تقاضای بسیاری برای مستغلات در حومه‌های گرانقیمت وجود دارد.

او به نشریه استاف گفت: «در سال‌های گذشته کسانی که خریداران سنتی مستغلات می‌خوانم خانه‌هایی را می‌خریدند که بتوانند (به سرعت) به آن نقل مکان کنند، اما اکنون خانه‌هایی را می‌خرند که بتوانند پیش از ورود آن را نوسازی کنند. بی‌تردید تعداد این افراد بیشتر شده است.»

برخی تحلیلگران می‌گویند موفقیت نیوزیلند در مبارزه با کووید‌ـ ۱۹ یکی از دلایل افزایش بهای مستغلات بوده است.

در آغاز همه‌گیری کووید بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند که بهای مستغلات افت کند اما در عوض، قیمت خانه در ماه فوریه نسبت به یک سال پیش از آن ۱۹ درصد افزایش پیدا کرد و بسیاری از کسانی را که قصد داشتند برای نخستین‌بار خانه بخرند از ورود به چرخه خرید محروم کرد.  

از آن هنگام دولت ابتکاراتی برای مقابله با این معضل اعمال کرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی