شاهزاده رضا پهلوی: جمهوری اسلامی تلاش کرده از طریق آدم‌ربایی و ترور، اپوزیسیون دموکراتیک را حذف کند

 «کاهش تحریم‌ها همکاری آگاهانه با جمهوری اسلامی است»

شاهزاده رضا پهلوی به اعلام خبر توطئه ناکام حکومت ایران برای ربودن یک روزنامه‌نگار و فعال ایران ساکن آمریکا واکنش نشان داد-EVA HAMBACH / AFP

شاهزاده رضا پهلوی روز چهارشنبه به اعلام خبر توطئه ناکام حکومت ایران برای ربودن یک روزنامه‌نگار و فعال ایران ساکن آمریکا واکنش نشان داد و با توجه به این جمهوری اسلامی ایران با این گونه اقدامات «ذات اهریمنی» خود را نشان می‌دهد، کاهش تحریم‌های اعمال شده را «همکاری آگاهانه» با آن رژیم توصیف کرد.

شاهزاده رضا پهلوی: جمهوری اسلامی تلاش کرده از طریق آدم‌ربایی و ترور، اپوزیسیون دموکراتیک را حذف کند

او در توییتر نوشت: «جمهوری اسلامی ۴۲ سال تلاش کرده از طریق ارعاب، باج‌گیری، آدم‌ربایی و ترور، اپوزیسیون دموکراتیک را حذف کند. خوشبختانه مسیح علی‌نژاد و دیگر اهداف رژیم در توطئه اخیر زنده و در امان هستند، اما مخالفان، فعالان، و روزنامه‌نگاران بسیاری همچنان به‌طور سیستماتیک مورد هدف قرار می‌گیرند.»

شاهزاده رضا پهلوی افزود: «تخفیف تحریم‌ها با وجود این که خود رژیم به طور مداوم ذات اهریمنی‌اش را به همگان یادآوری می‌کند، نه تنها عاقلانه نیست، که غیراخلاقی نیز است. این یک همکاری آگاهانه و تعمدی با ر‌ژیمی جنایتکار، نامشروع و غاصب در جنگ بی‌پایانش علیه ایرانیان و اصول حقوق بشر و دموکراسی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اضافه کرد: «این مشارکت و معاونت در کمپین مجرمانه ج.ا علیه فعالان، خنجری ا‌ست بر پشت آن‌هایی که با این دیکتاتوری تمامیت‌خواه مبارزه می‌کنند. چنین سیاست ضعیف و غیراخلاقی از جانب کشوری که ادعا دارد برای آزادی می‌ایستد، ج.ا. و دیگر رژیم‌های یاغی را به ارتکاب اقدامات تروریستی بیشتر ترغیب می‌کند.»

وزارت دادگستری آمریکا سه‌شنبه در بیانیه‌ای، ضمن انتشار نام و تصویر چهار مأمور اطلاعاتی ایران، اعلام کرد که آن افراد به اتهام تلاش برای ربودن یک روزنامه‌نگار و فعال ایرانی ساکن نیویورک و نیز دست داشتن آنان در پولشویی و دیگر فعالیت‌های تبهکارانه، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. در این بیانیه از یک زن ایرانی ساکن کالیفرنیا نیز نام برده شده است که متهم به تامین مالی آن ماموریت است.