«ازدواج ایمی و بلیک، ناگهانی اما خالصانه بود»

دفاع مادر ایمی واینهاوس از داماد سابقش، «بلیک فیلدرسیویل»

 ایمی واینهاوس و همسرش بلیک فیلدر سیویل، آوریل ۲۰۰۷ - Michael Buckner / AFP 

پیشاپیش فرارسیدن دهمین سالروز درگذشت ایمی واینهاوس، مادر او از شوهر سابق دخترش دفاع کرده است.

به مناسبت دهمین سال درگذشت ایمی واینهاوس، قرار است یک فیلم مستنداز کانال تلویزیون بی‌بی‌سی۲ پخش شود که با همکاری جنیس واینهاوس تهیه شده است.

ایمی واینهاوس در ۲۷ سالگی، در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۱ بر اثر مسمومیت تصادفی با الکل درگذشت.

جنیس، مادر ایمی واینهاوس، قبل از پخش مستند سخن گفت و در محکومیت فیلدر سیویل صحبتی نکرد. او همچنین مرگ دخترش را با مرگ کرولاین فلک، مجری برنانه تلویزیونی «جزیره عشق»، مقایسه کرد.

فیلدر سیویل و ایمی واینهاوس از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ همسر یکدیگر بودند. در پی مرگ واینهاوس، بسیاری از مردم در رسانه‌ها او را هدف انتقاد قرار دادند و چنان که او در برنامه جرمی کایل اذعان داشت، برخی او را در آشنا کردن اینهاوس با هروئین مقصر دانستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جنیس به نشریه «اوکی!مگزین» گفت: «تصمیم گرفته‌ام وقتی که صحبت از بلیک می‌شود، هرگز درباره هیچکس چیز بدی نگویم. می‌دانم که پای عشق در میان بود و گمان نمی‌کنم وقتی عشق مطرح باشد، بشود قضاوت کرد. عشق است که هر سخن و رفتاری را کنترل می‌کند.»

او گفت:‌ «معتقدم که رابطه میان ایمی و بلیک صمیمانه و واقعی بود. ازدواجشان سریع بود، ولی خالص بود. آن رابطه بدون‌شک پیچیده بود اما عشق در بطن آن بود.»

جنیس درباره توفان رسانه‌ها درباره مرگ دخترش، گفت که مردم «دنبال مقصر می‌گشتند.»

مادر واینهاوس گفت:‌ «او مسیرش را انتخاب کرد. شایعات مخرب و حرف وسخن‌ها ما را بسیار آزرده است، اتهاماتی از این قبیل که میچ (پدر واینهاوس) فقط دنبال این است که از دخترش پول دربیاورد، این که ما او را کشتیم، که می‌توانستیم بیشتر کمک کنیم. همه‌اش اشتباه است.»

او افزود: «پس از درگذشت کرولاین فلک هم دقیقا همین وضعیت رخ داد. همه دنبال کسی می‌گشتند تا مقصرش بدانند. اما اعتیاد یک بیماری روانی است و در این داستان، نیروی شر واقعی است. درباره اعتیاد مطالعه کرده‌ام و الان آن را درک می‌کنم.»

اگر این گزارش شما را تحت تاثیر قرار داده است، می‌توانید برای دریافت حمایت با این سازمان‌ها تماس بگیرید:

actiononaddiction.org.uk, mind.org.uk, nhs.uk/livewell/mentalhealth, mentalhealth.org.uk

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر