کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی در پی تفاهم امارات و عربستان

طبق تفاهم حاصل شده میان دو کشور، حداقل میزان تولید امارات به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت

این توافق می‌تواند مسیر تمدید توافق قبلی این کشورها را برای کنترل سقف تولید تا پایان سال ۲۰۲۲ هموار کند- GIUSEPPE CACACE / AFP

به دنبال انتشار گزارش خبرگزاری رویترز درباره تفاهم عربستان سعودی و امارات متحده عربی بر سر میزان عرضه نفت به بازارهای جهانی، که به امارات اجازه می‌دهد سقف تولید خود را افزایش دهد، بهای نفت در بازار کاهش یافت.

به گزارش شبکه العربیه، نفت برنت بعدازظهر چهارشنبه با یک کاهش ۵۷ سنتی به قیمت ۷۵ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه به فروش رسید و بهای فروش نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز ۵۸ سنت کاهش داشت و به قیمت ۷۴ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع آگاه پیشتر از تفاهم این دو تولیدکننده نفت حوزه خلیج فارس و از اعضای اوپک پلاس – که شامل کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان عمده غیرعضو مانند روسیه است – خبر داده بودند؛ توافقی که می‌تواند مسیر تمدید توافق قبلی این کشورها را برای کنترل سقف تولید تا پایان سال ۲۰۲۲ هموار کند.

اختلاف نظر امارات و عربستان باعث شد مذاکرات هفته گذشته اوپک پلاس برای افزایش سقف تولید، با توجه به افزایش تقاضا در بازار در پی بهبود نسبی اوضاع اقتصادی کشورها در پی همه گیری کرونا، به بن‌بست برسد.

طبق تفاهم حاصل شده میان دو کشور، پس از انقضای توافق فعلی اوپک پلاس برای کنترل سقف تولید در آوریل سال آینده میلادی، حداقل میزان تولید امارات به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.