فدرر به‌دلیل آسیب‌دیدگی زانو از المپیک توکیو کنار کشید

فدرر، نادال و جوکوویچ با بیست عنوان قهرمانی گرند اسلم مردان، رکورددار کنونی جهان هستند

فدرر در سال ۲۰۲۰ دو بار زیر عمل جراحی زانو رفت - CARL COURT / AFP

راجر فدرر، اسطوره تنیس مردان سوییس و جهان، به‌دلیل آسیب‌دیدگی زانو، از المپیک توکیو کنار کشید.

فدرر ۳۹ ساله، که رکورد جهانی بیست گرند اسلم را در کارنامه دارد، امسال در مسابقات ویمبلدون در یک چهارم نهایی شکست خورد و حذف شد، اما انتظار می‌رفت در دیگر مسابقات عمده این فصل شرکت کند.

فدرر در المپیک ۲۰۰۸ پکن، همراه استان واورینکا برنده مدال طلا شد و در المپیک ۲۰۱۲ لندن، پس از باخت به اندی ماری در بازی فینال، به مدال نقره رسید.

فدرر که هم‌اکنون در رده‌بندی جهانی، نفر نهم تنیس مردان است، در سال ۲۰۲۰ دو بار زیر عمل جراحی زانو رفت.

در دو سال گذشته، نخست رافائل نادال اسپانیایی در مسابقات اوپن فرانسه ۲۰۲۰ و سپس، نوواک جوکوویچ صرب با قهرمانی در ویمبلدون امسال، به رکورد بیست گرند اسلم او رسیدند.

فدرر پس از شکست مقابل هوبرت هورکاژ لهستانی در یک چهارم نهایی رقابت‌های ویمبلدون، به خبرنگاران گفت که مطمئن نیست بتواند دوباره در مسابقات «اس‌دبلیو۱۹» شرکت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنیس‌باز افسانه‌ای سوییس روز سه‌شنبه ۱۳ ژوییه (۲۲ تیر) در توییتی نوشت: «در طول فصل بازی روی چمن، متاسفانه دچار مشکل زانو شدم، و قبول کرده‌ام که باید از بازی‌های المپیک توکیو کنار بکشم.»

او افزود: «کار توانبخشی را شروع کرده‌ام به این امید که اواخر تابستان به مسابقات برگردم. برای تیم سوییس بهترین آرزوها را دارم و تشویقشان خواهم کرد.»

نوواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره یک مردان جهان، روز یکشنبه ۱۱ ژوییه (۲۰ تیر) برای ششمین بار جام قهرمانی مسابقات ویمبلدون را بالای سر برد.

جوکوویچ صرب با این عنوان، با رکورد بیست قهرمانی راجر فدرر و رافائل نادال در گرند اسلم مردان مساوی شد.

او پیش‌تر فاتح مسابقات اوپن استرالیا و اوپن فرانسه شده بود، و پنجمین مرد در تاریخ تنیس است که سه تورنمنت بزرگ را در یک فصل برده است.

حالا او یک قدم به کسب جایگاهی تاریخی نزدیک‌تر شده است، جایگاه دومین تنیس‌بازی که هم هر چهار گرند اسلم فصل را فتح کند و هم قهرمان المپیک شود.

تنها کسی که تاکنون به این جایگاه دست یافته است استفی گراف، تنیس‌باز زن آلمانی، است که در سال ۱۹۸۸ این عنوان را از آنِ خود کرد.

بیشتر از ورزش